199 αναλφάβητα νουμεράκια χρεωκοπίας

ΠηγήPSI++ | Techie Chan

ΧΑΡΤΗΣ  ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ

"...Το ελληνικό κρατικό χρέος έκλεισε το 2011 στα 380δις ευρώ περίπου (δεν έχουν βγεί ακόμα ακριβή στοιχεία)
Το PSI+ αφορά ομόλογα του ελληνικού δημοσίου που βρίσκονται ακόμα σε κυκλοφορία, πλην αυτών που κατέχει η ΕΚΤ, οπότε μιλάμε για ομόλογα αξίας περί τα 200δις ευρώ. Το περίφημο κούρεμα αφορούσε 50% της ονομαστικής αξίας του ομολόγου, δηλαδή θεωρητικό κέρδος για το ελληνικό κράτος ύψους 100δις ευρώ. Ακόμα λοιπόν κι αν όλα γίνονταν με μη λαμόγικους τρόπους το ελληνικό κράτος θα είχε χρέος 380-100=280δις ευρώ , όσα δηλαδή χρωστούσε και στο τέλος του 2009 που το πασόκ ανέλαβε τη διακυβέρνηση και μιλούσε για τιτανικούς. Αν λοιπόν το χρέος του τέλους του 2009 δεν ήταν βιώσιμο, από που κι ως που η ίδια ποσότητα χρέους σήμερα να είναι βιώσιμη με το ελληνικό αεπ να βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα από αυτό του 2009?
...Ιδού λοιπόν τι προβλέπει το καινούργιο PSI με τόσο απλά νούμερα που ακόμα και παιδάκι του δημοτικού μπορεί να αποφασίσει πόσο συμφέρει. 
Ξεκινώντας έχουμε ομόλογα αξίας 200δις ευρώ και κούρεμα ονομαστικής αξίας 50%, άρα κέρδος όπως είπαμε και πριν 100δις ευρώ. Όμως το ελληνικό κράτος θα δώσει στις ελληνικές χρεοκοπημένες τράπεζες (και χρεοκοπημένες όχι λόγω των ελληνικών ομολόγων μην αφήνετε κανένα τραπεζικό τσουτσέκι να σας ξεγελάσει, τα ομόλογα που διαθέτουν είναι πολύ λιγότερα από τα χρήματα που θα πάρουν), περίπου 30-35δις με διάφορες λαμογιές που θα έκαναν κάθε σοβαρό κράτος να στείλει στη φυλακή οποιονδήποτε υπογράψει μια τέτοια μεγέθους απάτη. Που θα τα βρει αυτά τα 30-35δις? Θα τα δανειστεί φυσικά από το νέο μνημόνιο που είπαμε παραπάνω. Άρα από τα 100δις δυνητικό κέρδος που μας είχαν μείνει, φτάνουμε στα 65δις κέρδος. Και το χρέος πηγαίνει από τα 280δις ευρώ στα 315δις με το καλημέρα. Και αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
...Το ελληνικό δραματάκι που εξελίσσεται μας έχει απορροφήσει από την πραγματική αλλαγή που συμβαίνει εδώ και 2 μήνες στην ευρώπη. Με το ιταλικό και το ισπανικό κράτος και τις γαλλικές και βέλγικες τράπεζες εντελώς χρεοκοπημένες και εκτός αγορών, η εκτ προχώρησε στην παραχώρηση έκτακτης ρευστότητας ύψους 200δις ευρώ, προκειμένου να κρύψει αυτό το “μικρό” προβληματάκι. Με λίγα λόγια τύπωσε 200δις και πλιζ βαριέμαι να ακούω διάφορες τεχνικές λεπτομέρειες για ποιο λόγο δεν μπορούμε αυτό να το ονομάσουμε τύπωμα, ενώ θα ήταν πρέπον να το ονομάσουμε έκτακτη ρευστότητα. Πίσω λοιπόν από αυτή την τραπεζική ταχυδακτυλουργική, η εκτ έδωσε 200δις φρέσκα φρέσκα στις ευρωπαικές τράπεζες προκειμένου να αποπληρώσουν τα τραπεζικά ομόλογα που έληγαν τους επόμενους μήνες και να αγοράσουν με τα ρέστα κρατικά ομόλογα των χωρών στις οποίες βρίσκονται. Η διαφορά στο μείγμα έχει να κάνει με τις ανάγκες κάθε κράτους. Όπως λέγαμε και στο Αίμα και Σπέρμα, αυτά τα 200δις “έκτακτης τριετούς ρευστότητας” δεν φτάνουν παρά για να καλύψουν μερικούς μήνες και σύντομα θα βλέπαμε κι άλλη “έκτακτη τριετή ρευστότητα” να μπαίνει στο ευρωπαϊκό σύστημα. Και φυσικά η εκτ δεν μας απογοήτευσε και ετοιμάζει ένα νέο πακέτο για το τέλος φεβρουαρίου το οποίο κάτι μου λέει πως ως νούμερο θα μας εντυπωσιάσει εξίσου.
Έτσι λοιπόν και η ευρώπη προσχώρησε στο παραμυθάκι του τυπώματος με τον γνωστό αγγλοσαξωνικό τρόπο, όπου το τύπωμα αυτό κατευθύνεται προς τράπεζες και ομολογιούχους, τη στιγμή που ο κατιμάς εισπράττει ανεργία και λιτότητα. Στην ουσία λοιπόν έχουμε μια διπλή κίνηση. Από τη μία η πτώση της κατανάλωσης και του διαθέσιμου εισοδήματος που τους πολίτες δημιουργεί αποπληθωριστικές τάσεις, από την άλλη αυτές οι αποπληθωριστικές τάσεις μετατρέπονται σε έναν ικανό πληθωρισμό μέσω του τυπώματος των κεντρικών τραπεζών (διότι ποιος οικονομολόγος μπορεί να δικαιολογήσει το 3% πληθωρισμό στην ευρωζώνη εν μέσω ύφεσης?). Αν σαν καλός συστημικός οικονομολόγος το πάρετε αυτό ως όλον, θα αποφανθείτε πως όλα καλώς βαίνουν. Επειδή όμως η οικονομία δεν είναι ένα όλον, αλλά ο μήτσος και ο κώστας και ο λάτσης, στην ουσία συνεχίζεται η προσφιλής συνήθεια των τελευταίων ετών, να παίρνουμε από τον κώστα και από τον μήτσο και να τα δίνουμε στον λάτση.
...Προσωπικά δεν περιμένω θαύματα. Οι έλληνες πχ στην αντίστοιχη περίπτωση το 2010 έδειξαν εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση ΓρΑΠ (βλ. περιφερειακές εκλογές νοεμβρίου 2010). Στην ουσία αν δεν σου βάλουν το αυγό στον κώλο, η τραπεζική ταχυδακτυλουργική είναι πολύ περίπλοκη για να θέλεις να ασχοληθείς περισσότερο από τη στιγμή που το ATM συνεχίζει να ξερνάει χρήματα. Αλλά κάτι μου λέει πως τα επόμενα 2 χρόνια θα είναι πολύ πολύ πιο ενδιαφέροντα από τα προηγούμενα 2................................................................................"

Τέλος στην ομηρεία

Τέλος στην ομηρεία | ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ

Γράφει ο Κώστας Μερκουράκης
Δε θέλω μια χώρα θυμωμένη, με πολίτες οργισμένους και φοβισμένους.
Δε μου αρέσει που καίνε γερμανικές σημαίες στο Σύνταγμα, αλλά δεν αντέχω να βλέπω και τις ανίκανες ευρωπαϊκές ηγεσίες να μας κουνάνε το δάχτυλο.
Δε με παρηγορεί η ιδέα, πολίτες να κυνηγούν πολιτικούς, να βρίζουν και να τους τρομοκρατούν, αλλά δεν επιθυμώ, κιόλας, να ξαναδώ στα μάτια μου όλους αυτούς τους πολιτευτές.
Όλους αυτούς, που εδώ και δύο χρόνια γαντζωμένοι στην εξουσία αδιαφορούν για τα προβλήματα του κόσμου. Που δεν ξέρουν τι κάνουν και που μας κατευθύνουν με τις επιλογές τους.
Δεν είναι κακό να μη γνωρίζεις. Κακό είναι μετατρέπεσαι από «εκπρόσωπος του λαού», αγγελιοφόρος και θύτης του κεφαλαίου και των πιο σκληρών νεοφιλελεύθερων επιλογών.
Δεν είναι τυχαίο πως εδώ και δύο χρόνια ποτέ δε συζητήθηκε σοβαρά σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο αν τα μέτρα μπορούν να είναι «βιώσιμα». Δεν είναι τυχαίο πως ποτέ τα τελευταία δύο χρόνια δε μπήκε στο τραπέζι του κυρίαρχου διαλόγου η αποτελεσματικότητα των αποφάσεων. Ποτέ μα ποτέ δεν έδωσαν απάντηση στις ερωτήσεις πολιτικών, δημοσιογράφων, οικονομολόγων, πολιτών, ακόμη και βουλευτών της δικής τους παράταξης για το αν τα μέτρα εκτός από βάσανα θα μπορούσαν να φέρουν - έστω και μακροπρόθεσμα - καλύτερες μέρες.
Κανένα σχέδιο, καμία πρόταση, ουδεμία αλλαγή στον τρόπο που λειτουργούσαν τα πράγματα και μας έφεραν ως εδώ.
Από τότε που ανέλαβε αυτή η ανεκδιήγητη πολιτική ηγεσία, το μόνο που έκανε ήταν να θέτει εκβιαστικά διλλήματα και να προχωρά στα τυφλά.
Ακόμα και σήμερα, στο οριακό σημείο που μας έφτασαν, αδυνατούν να κάνουν το απλό: Να αφουγκραστούν τα ζόρια του κόσμου.
Αντί να επιδιώξουν - έστω και την ύστατη ώρα - να μεταφέρουν την εικόνα της αληθινής Ελλάδας στους δήθεν εταίρους, την πραγματικότητα μιας χώρας που υποφέρει, πραγματοποιούν συναντήσεις επί συναντήσεων, όχι για να βρουν λύσεις, αλλά για να συναποφασίσουν πως θα τα παρουσιάσουν με όσο το δυνατόν λιγότερο πολιτικό κόστος.
Γι' αυτό από τα κανάλια πληροφορούμαστε για το άγχος του Βενιζέλου πριν από το Eurogroup, γι' αυτό συστηματικά διαβάζουμε για το «ύψος των περιστάσεων», αντί να μαθαίνουμε για τα παγωμένα σχολεία και τα συσσίτια, για τη «στάση πληρωμών» που έχει ήδη ξεκινήσει σε δημόσιο και ιδιωτικά τομέα, για τα αδιέξοδα των νέων και τη δραματική ανεργία, για τα απλήρωτα ταμεία, την παγωμένη αγορά, τις ελλείψεις σε φάρμακα, σε γιατρούς και μηχανήματα στα νοσοκομεία.
Αυτά τα δύο χρόνια κάποιοι Έλληνες ανέβασαν κατακόρυφα τις τιμές των ακινήτων σε Αγγλία και Βερολίνο και γέμισαν τις ελβετικές τράπεζες με ρευστό.
Αυτά τα δύο χρόνια δεν υποφέρει η Ελλάδα που τα «έφαγε». Ούτε οι πολιτικοί που τα «έφαγαν».
Υποφέρει η Ελλάδα που ήταν συνεπής, που δούλευε, που πλήρωνε φόρους, που ήλπιζε σε καλύτερες μέρες. Αυτή η Ελλάδα ζημιώνεται και αυτή η Ελλάδα πληρώνει το μάρμαρο των δραματικών επιλογών.
Κι όμως, έχουν το θράσος και χρησιμοποιούν ξανά τη γνωστή επιτυχημένη συνταγή των εκβιασμών. Έμαθαν και οι «τεχνοκράτες» τα κόλπα. Μας οδηγούν κατευθείαν στην χρεοκοπία. Στην Ελλάδα της φτώχειας και του εξευτελισμού. Αυτή η Ελλάδα δε φοβάται πλέον το παραμύθι με «το λύκο και τη χρεοκοπία», αφού έχει ήδη χρεοκοπήσει.
Σήμερα Κυριακή είναι η ευκαιρία για τον ελληνικό λαό, μετά από τόσα και τόσα, να δείξει τι πραγματικά θέλει. Ας κοιταχτεί στον συλλογικό καθρέφτη. Ας είναι η πρώτη φορά που θα αποφασίσει και θα αναλάβει ο ίδιος τις συνέπειες των δικών του αποφάσεων.
Εδώ και καιρό είμαστε όμηροι των επιλογών, αλλά και των απειλών, διαφόρων αδίστακτων. Πριν να είναι πολύ αργά, ας μπει ένα τέλος σε αυτήν την ομηρία.

Ανταγωνιστικότητα και Κόστος Εργασίας

Πηγή:http://www.aformi.gr/
Μια εξαιρετικά αναλυτική και τεκμηριωμένη απομυθοποίηση.

π.χ. Το Μέσο Ωριαίο Κόστος εργασίας σε δολλάρια 

το ναυάγιο




Θα μείνω κι εγώ μαζί σας μες στη βάρκα
ύστερα απ' το φριχτό ναυάγιο και το χαμό
το πλοίο βουλιάζει τώρα μακριά
που πήγαν οι άλλες βάρκες ποιοι γλίτωσαν
εμείς θα βρούμε κάποτε μια ξέρα
ένα νησί ερημικό
εκεί θα στήσουμε τα σπίτια μας
γύρω-γύρω στη μεγάλη πλατεία
και στη μέση μια εκκλησιά
θα κρεμάσουμε μέσα τη φωτογραφία 
του καπετάνιου μας που χάθηκε ψηλά-ψηλά
λίγο πιο χαμηλά του δεύτερου πιο χαμηλά του τρίτου
θ' αλλάξουμε τις γυναίκες μας και θα κάνουμε πολλά παιδιά
κι ύστερα θα καλαφατήσουμε ένα μεγάλο καράβι καινούργιο
ολοκαίνουργιο και θα το ρίξουμε στη θάλασσα
θά 'χουμε γεράσει μα θα μας γνωρίζουνε
μόνο τα παιδιά μας δε θα μοιάζουνε με μας.



Το Ναυάγιο
Στίχοι: Μανώλης Αναγνωστάκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Πέτρος Πανδής

Υποθηκεύουμε τη χώρα μας για μιά χούφτα πρωτογενές έλλειμμα


Πίνακας 3.1  Κρατικός προϋπολογισμός 2012 Β(σε εκατ. ευρώ)
  2011 2012 Μεταβολή %
  Εκτιμήσεις Εκτιμήσεις πραγμ/σεων Προβλέψεις Προβλέψεις 2012/2011
ΜΠΔΣ ΜΠΔΣ  
Τακτικός Προϋπολογισμός (ΤΠ)  
1. Καθαρά έσοδα ΤΠ (α+β-γ) 54.042 51.582 56.229 54.204 5,1
α. Τακτικά έσοδα (1+2+3+4) 55.592 54.356 57.668 55.89 2,8
1. Άμεσοι φόροι 20.554 20.677 21.711 23.637 14,3
2. Έμμεσοι φόροι 30.219 29.144 31.243 29.087 -0,2
3. Απολήψεις από ΕΕ 185 186 148 146 -21,5
4. Μη φορολογικά έσοδα 4.634 4.35 4.566 3.019 -30,6
β. Μη τακτικά έσοδα (1+2+3) 2.25 1.926 2.258 2.114 9,8
1. Έσοδα καταργηθέντων ειδικών λογαριασμών 1.113 992 1.129 880 -11,3
2. Έσοδα προγράμματος αντιμετώπισης της χρηματοπιστωτικής κρίσης 1.097 894 1.094 1.174 31,3
3. Έσοδα ΝΑΤΟ 40 40 35 60 50,0
γ. Επιστροφές φόρων 3.8 4.7 3.697 3.8 -19,1
2. Δαπάνες ΤΠ (α+β+γ+δ+ε) 71.472 71.17 71.071 70.405 -1,1
α. Πρωτογενείς δαπάνες (1+2+3+4+5+6+7) 52.051 51.839 50.668 49.185 -5,1
1. Αποδοχές και λοιπές πρόσθετες παροχές 15.375 15.228 14.375 13.419 -11,9
2. Εισφορά στον ΕΟΠΥΥ 476  
3. Συντάξεις 6.258 6.5 6.471 6.577 1,2
4. Κοινωνική ασφάλιση και περίθαλψη 17.414 17.478 15.172 15.91 -9,0
5. Λειτουργικές και άλλες δαπάνες 7.261 7.304 7.509 7.344 0,6
6. Αποδιδόμενοι πόροι 5.162 5.058 5.622 4.459 -11,8
7. Αποθεματικό 580 270 1.52 1  
β. Καταπτώσεις εγγυήσεων 1.469 1.481 1.652 1.62 9,4
- Σε φορείς που έχουν κατηγοριοποιηθεί εντός γεν. κυβέρνησης 1.245 1.257 1.518 1.481 17,8
- Σε φορείς που έχουν κατηγοριοποιηθεί εκτός γενικής κυβέρνησης 224 224 134 139 -38,1
γ. Δαπάνες τόκων 16.002 16.3 16.9 17.9 9,8
δ. Πληρωμές στα νοσοκομεία για εξόφληση παλαιών οφειλών τους 450 450 350 400 -11,1
ε. Δαπάνες για εξοπλιστικά προγράμματα 1.5 1.1 1.5 1.3 18,2
3. Έλλειμμα ΤΠ (1-2) -17.43 -19.587 -14.842 -16.202 -17,3
Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων (ΠΔΕ)  
4. Έσοδα (α+β+γ) 3.925 3.322 4.615 4.86 46,3
α. Εισροές ΕΣΠΑ 3.192 2.927 3.616 4.271 45,9
β. Λοιπές εισροές 530 245 788 389 58,6
γ. Ίδια έσοδα 203 150 211 200 33,3
5. Δαπάνες  7.55 7.55 7.7 7.7 2,0
6. Έλλειμμα  ΠΔΕ (4-5) -3.625 -4.228 -3.085 -2.84 -32,8
7. Έλλειμμα κρατικού προϋπολογισμού (3+6) -21.055 -23.815 -17.927 -19.042 -20,0
(% του ΑΕΠ) -9,3% -10,8% -7,8% -8,8%  
8. Πρωτογενές αποτέλεσμα (7-2γ) -5.053 -7.515 -1.026 -1.142 -84,8
(% του ΑΕΠ) -2,2% -3,4% -0,4% -0,5%  
ΑΕΠ (αναθεωρημένο) 225.4 220.319 228.4 215.31  
           

ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

ΤΟ ΒΗΜΑ - Ολο το νέο Μνημόνιο - πολιτική

ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 13 ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΑΝΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ:
[ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠ'ΕΥΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ]

BRUSSELS:547482.2
DRAFT 02/03/12 2:54PM

13. ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ

(1) Η παρούσα Σύμβαση και κάθε εξωσυμβατική αξίωση που γεννάται σε σχέση με αυτή θα διέπονται και θα ερμηνεύονται σύμφωνα με το Αγγλικό δίκαιο.

(2) Τα Μέρη υποχρεούνται να υπαγάγουν κάθε διαφορά που ενδέχεται να προκύψει σε σχέση με τη νομιμότητα, εγκυρότητα, ερμηνεία ή εκτέλεση της παρούσας Σύμβασης στην αποκλειστική αρμοδιότητα των δικαστηρίων του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου.

(3) Ο Όρος 13(2) εφαρμόζεται προς όφελος του ΕΤΧΣ. Κατά συνέπεια, τίποτε από όσα αναφέρονται στον όρο 13(2) δεν εμποδίζει το ΕΤΧΣ από το να εκκινήσει διαδικασίες αντιδικίας (οι"Διαδικασίες") στα δικαστήρια του Επωφελούμενου Κράτους Μέλους ή του εφαρμοστέου δικαίου της παρούσας Σύμβασης και το Επωφελούμενο Κράτος Μέλος αποδέχεται αμετάκλητα την υπαγωγή στην αρμοδιότητα των ανωτέρω δικαστηρίων. Στο μέτρο που το επιτρέπει ο νόμος, το ΕΤΧΣ θα μπορεί να εκκινήσει παράλληλες Διαδικασίες σε περισσότερες από μια από τις ανωτέρω δικαιοδοσίες.

(4) Το Επωφελούμενο Κράτος Μέλος και η Τράπεζα της Ελλάδος παραιτούνται με την παρούσα αμετάκλητα και ανεπιφύλακτα από κάθε δικαίωμα ασυλίας που ήδη έχουν ή μπορεί να δικαιούνται σε σχέση με τους ίδιους και τα περιουσιακά τους στοιχεία έναντι δικαστικών ενεργειών σχετικά με την παρούσα Σύμβαση, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά από κάθε δικαίωμα ασυλίας έναντι άσκησης αγωγής, έκδοσης δικαστικής απόφασης ή άλλης διάταξης, κατάσχεσης, εκτέλεσης ή ασφαλιστικού μέτρου και έναντι κάθε εκτέλεσης ή αναγκαστικού μέτρου σε βάρος των περιουσιακών τους στοιχείων στο μέτρο που αυτό δεν απαγορεύεται από αναγκαστικό νόμο.

Διάλογοι μιας κάποιας πιθανής διεξόδου


και μνημόνιο και χρεοκοπία

Δ.Παπαδημούλης:"Πάμε στο «και μνημόνιο και χρεοκοπία» με αυτήν την πολιτική και για αυτό τώρα είναι ιστορική πρόκληση για τις δυνάμεις της ευρύτερης Αριστεράς, της οικολογίας και τις άλλες προοδευτικές αντιμνημονιακές δυνάμεις να αναζητήσουν τον δρόμο της συνεργασίας και της ενότητας. Προκειμένου να διαμορφωθεί μια νέα πλειοψηφία ικανή να απαλλάξει μέσα από εκλογές – που πρέπει να γίνουν άμεσα – τον τόπο από αυτήν την πολιτική και από αυτήν την κυβέρνηση.
Αποτελεί ιστορική ευθύνη για όλες τις δυνάμεις να μην κάθονται στις δάφνες των υψηλών δημοσκοπικών ποσοστών, αλλά να ανταποκριθούν στην πιεστική πρόκληση της Ιστορίας, του κόσμου και των πολιτών που έως χθες ψήφιζαν ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. και τώρα λένε «ναι» στην Αριστερά. Για αυτούς που ζητούν από την Αριστερά να ενωθεί, να συσπειρωθεί και να φέρει ένα πρόγραμμα προκειμένου να διεκδικήσει ώστε να είναι αυτή η κυβερνητική λύση!"
ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ :
"Γιατί λοιπόν η Αριστερά αποφεύγει σήμερα – που οι συνθήκες είναι τόσο ώριμες όσο δεν θα είναι ίσως ποτέ άλλοτε στο προσεχές μέλλον και είναι ιστορική ευκαιρία – να ενωθεί και να κατέβει στις εκλογές με κυβερνητικό πρόγραμμα, δίχως αποκλεισμούς και θεωρητικές μπούρδες περί καθαρών και μιασμάτων, ορθόδοξων και ανορθόδοξων, αυθεντικών και ιμιτασιόν;
Δεν πρέπει να διαφεύγει από κανέναν ότι δεν θα καταρρεύσουν μόνο τα δυο μεγάλα κόμματα, αλλά το μεταπολιτευτικό πολιτικό σύστημα στο οποίο μετέχει μετά πολλών επαίνων σύσσωμη η Αριστερά, μέχρι τα μπούνια. Αυτές λοιπόν τις κρίσιμες ώρες, πέρα από τους διαπρύσιους αγωνιστικούς λόγους του Τσίπρα, μπορεί να αποδείξει η Αριστερά κάτι παραπάνω από τον εκνευριστικά κενού περιεχομένου στερεότυπο αντιπολιτευτικό της λόγο, και αυτό να είναι η θέλησή της να κυβερνήσει, δίχως καμιά δικαιολογία;
Ο δημοσκοπικός οίνος που κερνά το σύστημα μπορεί να αποδειχτεί παγίδα. Ας γίνει η συγκυρία, ευκαιρία και κυβερνητικός λόγος, κι όχι λαϊκιστικά σόου τύπου Κανέλλη και Λαφαζάνη!" ΞΕΝΟΦΩΝ Α. ΜΠΡΟΥΝΤΖΑΚΗΣ
Το επόμενο εικοσιτετράωρο οι τριακόσιοι της Βουλής θα κληθούν να πάρουν την τελευταία σημαντική απόφαση του πολιτικού τους βίου. Τους την παρουσιάζουν ως μονόδρομο. Ναι, μονόδρομος είναι. Ένας μονόδρομος που θα στερήσει και σε αυτούς, αλλά και σε μια ολόκληρη γενιά, το δικαίωμα να αποφασίζουν. Το Μνημόνιο Νο.2, που τους λένε να ψηφίσουν για να σωθεί η χώρα, θα αποτύχει. Όπως απέτυχε και το προηγούμενο. Το μόνο που θα πετύχει είναι να δημιουργήσει μια Ελλάδα που από τούδε και στο εξής, στερείται το δικαίωμα να επιλέγει.
Την Κυριακή, πριν φύγουν από το σπίτι τους για τη Βουλή, ας κάτσουν μπροστά στον καθρέφτη του μπάνιου τους ακίνητοι. Για πέντε, δέκα λεπτά ας στηθούν μπροστά στο είδωλό τους. Να κοιτάξουν βαθειά μέσα στα ίδια τους τα μάτια. Να στοχαστούν μπροστά στην αντανάκλασή τους. Και να σκεφτούν κάτι πολύ, πολύ απλό: Ό,τι και να κάνει η κα Μέρκελ, η ΕΕ, το ΔΝΤ, η ΕΚΤ, η χώρα μας, η γενιά που έρχεται, θα είναι λιγότερο αδύναμη αν εκείνοι απλά προσέλθουν στο Κοινοβούλιο και πούνε όχι στο Μνημόνιο Νο.2. Έτσι απλά. Και μετά ας φύγουν από την μπρος πόρτα, διαχεόμενοι μέσα στην κοινωνία που τόσο καιρό πληγώνουν κι η οποία όμως έχει την δύναμη να τους συγχωρήσει. Αρκεί να πουν το «όχι» σε μια δανειακή συμφωνία-τέρας που είναι καταδικασμένη στην αποτυχία.


Πιθανή διέξοδος

ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Στο φως αυτών των διεργασιών φαίνεται εναργέστερα οτι για την Αριστερά είναι άκρως λαθεμένη στρατηγική αυτή που επιδιώκει απλώς να διαμορφώσει ένα εν γένει «αντιμνημονιακό» μέτωπο.
Η Iskra έχει επανειλημμένα τονίσει ότι το "αντιμνημόνιο" δεν μπορεί να είναι αφετηριακή κατεύθυνση, δεν συνιστά από μόνο του ούτε πρόγραμμα ούτε στρατηγική, ούτε καν υποδεικνύει προσανατολισμό!
Έχουμε πει επανειλημμένα ότι κάτω από μια αντιμνημονιακή ρητορική μπορεί να καλυφθούν κάθε λογής ετερόκλητες πολιτικές δυνάμεις και επιλογές , οι οποίες κατά τεκμήριο δεν είναι καθόλου αποτελεσματικές ούτε καν στην ακύρωση των μνημονίων.
Ένας ρηχός, επιφανειακός και δημαγωγικός αντιμνημονιακός ή και αντινεοφιλελεύθερος λόγος δεν είναι καθόλου ικανός να αμφισβητήσει το μνημόνιο και το νεοφιλελευθερισμό και πολύ περισσότερο να ανοίξει νέους προοδευτικούς και σοσιαλιστικούς δρόμους στη χώρα.
Η Αριστερά, -η οποία δύο και πάνω χρόνια έχει εναποθέσει την πολιτική της προοπτική σε κάθε λογής «πλατιά» αντιμνημονιακά μέτωπα, τα οποία, σε πείσμα της πραγματικότητας, ξεκινούν από ένα ανακόλουθο και χωρίς αντίκρυσμα ετερογενές άθροισμα δυνάμεων, που αρχίζει από την εξωκοινοβουλευτική Αριστερά και το ΚΚΕ, περνάει μέσα από τηΔΗΜΑΡ και φτάνει μέχρι τους λεγόμενους «διαφωνούντες» του ΠΑΣΟΚ- διατρέχει κινδύνους από μια αναδιάταξη του σκηνικού στο χώρο του ΠΑΣΟΚ αλλά και της Κεντροδεξιάς , με την εμφάνιση «αντιμνημονιακών» σχημάτων.
Έστω και τώρα, η Αριστερά στο σύνολό της οφείλει να ανασυνταχθεί ταχύτατα, να ανοίξει δρόμους συνεργασίας και συμπαράταξης και κυρίως να προτάξει ως θεμελιώδεις κρίκους κεντρικά μεγάλα αφετηριακά αιτήματα που θα ακυρώνουν τρόικα και μνημόνια, θα απαντούν στην αστική κινδυνολογία και θα ανοίγουν νέους προοδευτικούς ορίζοντες.
Διαβάστε περισσότερα http://news.kozaninet.gr/?p=24733#ixzz1moibyVcW

Ολόκληρο το κείμενο του νέου μνημονίου

Ολόκληρο το κείμενο του νέου μνημονίου | ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ και στα Ελληνικά http://www.tovima.gr/files/1/2012/02/10/ellhnikomhmonio.pdf

Σε ύφος εξευτελισμένου επαίτη που απολογείται διότι δεν υπήρξε επαρκώς νεοφιλελεύθερος και δεν υποθήκευσε ξηράν , αέρα και θάλασσα.

Εμπρός λοιπόν για την νέα Ελλάδα της επαρχιακής ελίτ των μίμων και των εξαθλιωμένων ιθαγενών.

Αγαπούλα ΠΟΥΛΑ

energeiakozani: Οι όροι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διάθεση των 4 λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ - [περιλαμβάνεται το έγγραφο]

Μαζί με το προσωπικό, τις άδειες αλλά και τα ορυχεία θα διατεθούν οι τέσσερις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ σε τρίτους αγοραστές, όπως προβλέπει η πρόταση της Κομισιόν
Σύμφωνα με το έγγραφο της Επιτροπής με το οποίο βολιδοσκοπούνται οι διαθέσεις της αγοράς, οι διαγωνισμοί θα πρέπει να ολοκληρωθούν σε διάστημα ενός έτους από την οριστική απόφαση της Κομισιόν, ενώ η υπογραφή των συμβάσεων και η μεταβίβαση θα γίνει μέσα στους προσεχείς 15 μήνες δηλαδή μέχρι την καλοκαίρι του 2013. 
Το έγγραφο της Κομισιόν περιλαμβάνει 5 συγκεκριμένους όρους που δείχνουν ότι πρωταρχικό μέλημα της Κομισιόν είναι να διασφαλιστεί ότι οι τέσσερις λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ θα είναι πλήρως λειτουργικές ακόμη και μετά τη μεταβίβασή τους από τη ΔΕΗ σε τρίτο ιδιοκτήτη.
Η πρόταση της Κομισιόν αφορά στην πώληση των μονάδων Μελίτη 1 ισχύος 289MW, Μεγαλόπολη 3 ισχύος 255MW, Αμύνταιο 1 ισχύος 273 MW και Αμύνταιο 2 ισχύος 273MW. Η πώληση των τεσσάρων μονάδων θα γίνει σε έναν ή περισσότερους γύρους, με τη δημιουργία έως τριών ανώνυμων εταιρειών στις οποίες και θα εισφερθούν οι μονάδες. Και βέβαια οι πωλήσεις θα γίνουν με διαγωνισμό, οι όροι του οποίου θα εγκριθούν από την ίδια την Κομισιόν.

Εκτός από τις πωλήσεις η πρόταση της Κομισιόν προβλέπει την εκχώρηση από τη ΔΕΗ λιγνιτικής ισχύος από τις μονάδες Καρδιά 1 και Καρδιά 2 καθαρής ισχύος 275MW η κάθε μια. Τα αποκαλούμενα «swap drawing right» είναι συμβόλαια που θα προσφερθούν σε τρίτους, μέχρι το 2019 και θα δίνουν στους αγοραστές την ενέργεια που παράγουν οι δύο μονάδες στο μεταβλητό κόστος παραγωγής, περιλαμβανομένου και του κόστους εκπομπής ρύπων. Τα περίφημα DRAs θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός της ελληνικής χονδρεμπορικής αγοράς και θα δοθούν μέσω διαγωνισμών σε διάστημα 9 μηνών από την απόφαση της Κομισιόν. 
Εάν δεν ολοκληρωθούν τα DRA’s μέσα στο χρονοδιάγραμμα που προβλέπεται τότε θα πουληθούν και οι μονάδες της Καρδιάς.


ΕΡΩΤΗΜΑ: ΠΩΣ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΝΑ ΠΡΟΩΘΕΙ -ΠΡΑΚΤΟΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ;

Προσέγγιση Ενηλίκου

Απόσπασμα από το άρθρο "An Adult Approach – I (Investing in a Vulgar Age) " Προσέγγιση Ενηλίκου– (επενδύοντας σε εποχές βαρβαρότητας)" Paul Brodsky - February 6th, 2012 http://www.ritholtz.com/blog/2012/02/an-adult-approach-i-investing-in-a-vulgar-age/

Είναι το νόμισμα, ανόητε

...Το κατά πόσον η Ελλάδα θα εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της, τον Μάρτιο και μετά, έχει μικρή σχέση με τα ελληνικά μέσα και πόρους. Ο καθένας ξέρει ότι η Ελλάδα είναι αφερέγγυα και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις πληρωμές της 20ης Μαρτίου. Ωστόσο, τα στοιχήματα γίνονται πολύ επιθετικά στις κεφαλαιαγορές και παρεμβάλλονται στην διάσωση των κρατών. Σήμερα η συζήτηση περιστρέφεται στο πόσο να κουρευτεί το ελληνικό χρέος και μέσω ποιών οντοτήτων θα περάσει η εκτεταμένη εισφορά κεφαλαίων διάσωσης.

Αν Ελλάδα ήταν το μόνο αφερέγγυο κράτος, οι περισσότεροι θα πίστευαν ότι θα είχε ήδη διασωθεί. Αμφίβολοι ισολογισμοί άλλων κρατών όπως η Πορτογαλία και η Ιρλανδία (και η Ιταλία και η Ισπανία) απαιτούν οι δύο πλευρές, πιστωτές που κατέχουν ελληνικό χρέος και αξιόπιστες χώρες, όπως η Γερμανία, φαινομενικά πρόθυμες να τους πληρώσουν, να προσπαθήσουν να βρουν αποδεκτούς όρους. Τα ενδιαφερόμενα μέρη δεν διαπραγματεύονται μόνο το ελληνικό χρέος. Χωρίς αμφιβολία παίρνουν θέση και για μελλοντικές διαπραγματεύσεις. Πολλοί αν όχι οι περισσότεροι πιστωτές της Ελλάδας (και σίγουρα οι πιο ενεργοί επενδυτές στις διαπραγματεύσεις), αγόρασαν ομόλογα και CDS στη δευτερογενή αγορά εν αναμονή της παρούσας εξέλιξης. Και οι δύο πλευρές ανησυχούν ότι θα δημιουργηθεί προηγούμενο. Ανεξαρτήτως της έκπτωσης-προς-αξία που θα λάβουν οι πιστωτές στις 20 Μαρτίου η αποπληρωμή της ελληνικής οφειλής θα καθορίσει όρους συγκριτικής αξιολόγησης για άλλες πιεζόμενες χώρες του ευρώ.

Γι' αυτό , είναι πιθανό, σχετικά σύντομα να προωθηθεί η αποτίμηση του δημόσιου χρέους σε όλες τις χώρες του ευρώ. Αυτό ίσως θα υποδείκνυε πόσο νέο νόμισμα θα έπρεπε να εκδώσει η ΕΚΤ, που στη συνέχεια θα επέτρεπε μια πιο αναγνωρίσιμη αποτίμηση του ευρώ σε σχέση με τα άλλα κύρια ξένα νομίσματα. Ίσως γι' αυτό όλα αυτά τα περί Ευρω/Δολλαρίου που ακούμε δεν κατάφεραν να μειώσουν το ευρώ; …

Ωστόσο, πιστεύουμε ότι οι τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες έχουν προεξοφλήσει λίγο πολύ με ακρίβεια τα αποτελέσματα και το χρονοδιάγραμμα της έκβασης του Ελληνικού χρέους, που με τη σειρά του θα καθορίσει το σημείο αναφοράς για τις περικοπές –κούρεμα- του δημόσιου χρέους σε ολόκληρη τη ζώνη του ευρώ.

Και είναι περίεργο ότι η προσοχή του κοινού φαίνεται να εστιάζεται στους παίκτες μάλλον, παρά στη διαδικασία, μολονότι είναι ένας αγώνας με δίκοπο μαχαίρι, ένας αήθης πόλεμος μεταξύ πολιτικών, φορολογούμενων, κερδοσκόπων, ΕΚΤ, ΔΝΤ και ενός σωρού άλλων ακρωνύμιων. Είναι πολύ απλό, κατά την άποψή μας. Η όλη υπόθεση περιορίζεται σε κατόχους ομολόγων από τη μία και τις κεντρικές τράπεζες από την άλλη. Στο κάτω κάτω οι κεντρικές τράπεζες είναι οι μόνοι φορείς που εν τέλει μπορούν να τυπώσουν τα αναγκαία χρήματα για να εξυπηρετήσουν το χρέος και να εξοφλήσουν τους πιστωτές.

Οι ECB, Fed, PBoC, BOJ, BOE, SNB, Bundesbank & Banque έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο για την αποφασιστική λιτότητα στις αλόγιστες κοινωνίες , αφού αυτοί παράγουν τα νομίσματα αναφοράς του κόσμου, μέσω των οποίων συνήθως κρίνεται ο πλούτος και η εξουσία. Καθώς οι κεντρικές τράπεζες απολαμβάνουν μονομερώς την μονοπωλιακή ισχύ παρασκευάζοντας το παγκόσμιο χρήμα με το οποίο εξοφλούνται τα χρέη των κρατών (καθώς και των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών), έχουν παντοδυναμία έλεγχου στη θέσπιση όρων για τις υπερχρεωμένες κοινωνίες.

Προς επιβεβαίωση, οι κεντρικές τράπεζες αφερέγγυων χωρών είναι εκείνες που παρουσιάζουν τους υψηλότερους ρυθμούς αύξησης των ισολογισμών τους. Στο παρακάτω γράφημα εμφανίζεται η αύξηση κατά 44% του Ισολογισμού της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας το τελευταίο εξάμηνο.

Γράφημα: James Bianco

Τα κρίσιμα προβλήματα χρέους σήμερα δεν είναι μόνο ευρωπαϊκά, όπως φαίνεται να πιστεύουν οι περισσότεροι. Όπως γράψαμε αναλυτικά, το παγκόσμιο νομισματικό σύστημα βασίζεται στο χρέος και το ποσό του χρέους εκφρασμένο σε κάθε νόμισμα απομειώνει σταθερά το πραγματικό ποσό του παγκόσμιου χρήματος. Αυτή η μόχλευση σημαίνει ότι αν η παγκόσμια πολιτική ηγεσία παραμείνει απρόθυμη να απομοχλεύσει το παγκόσμιο νομισματικό σύστημα, επιτρέποντας την επιδείνωση του χρέους, τότε θα πρέπει να το απομοχλεύσει μέσω συνεχούς δημιουργίας χρήματος (που μεταθέτει το χρέος σε δημόσιους λογαριασμούς, μέσω της διαδικασίας νομισματοποίησης των κρατικών χρεωστικών τίτλων).

Απόλυτη εξουσία

Τέτοια οικονομική χειραγώγηση είναι αναμενόμενη. Ο κ. Bernanke εκπροσωπεί μια δομή εξουσίας με βαθιές ρίζες, που υποστηρίζει τη γενική θεωρία ότι όποιοι ελέγχουν το νόμισμα της χώρας ελέγχουν τη χώρα.

"Επιτρέψτε μου να εκδίδω και να ελέγχω το νόμισμα ενός έθνους και δεν με νοιάζει ποιός νομοθετεί. Οι ελάχιστοι που μπορούν να κατανοήσουν το σύστημα θα είναι είτε προσηλωμένοι στα κέρδη τους, ή εξαρτημένοι από τα προνόμια τους, ώστε δεν θα υπάρξει αντίδραση από αυτή την τάξη, ενώ, από την άλλη, το μεγάλο σώμα του λαού, διανοητικά ανίκανο να κατανοήσει το τεράστιο πλεονέκτημα που αποκομίζει το κεφαλαίο από το σύστημα, θα φέρει το βάρος αδιαμαρτύρητα, χωρίς καν να υποψιάζεται ότι το σύστημα είναι εχθρικό προς τα συμφέροντά του. " - Mayer Amschel Rothschild, 1838

Δεν έχουμε φθάσει στο τέλος της ιστορίας. Η ανθρωπότητα εξελίσσεται, όπως και ο καπιταλισμός και οι πολλές εκφάνσεις του. Αλλά όχι και τόσο. Μια αντικειμενική ματιά στο σύγχρονη οικονομικό μας οικοσύστημά δείχνει καθαρά ένα ενοποιημένο παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα, που ουσιαστικά έγινε ισχυρότερο από τις προβλέψιμες, δημόσιες εντάσεις μεταξύ ανταγωνιζόμενων θεωρητικών και επαγγελματιών της πολιτικής και της οικονομίας. Όσο οι πολιτικοί κι εμείς, οι πολίτες που πρέπει να τους υπακούν, εξακολουθούμε να αντιμαχόμαστε, εκείνοι που ελέγχουν το χρήμα είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι τους αρέσει. Όταν οι άνθρωποι εξεγείρονται κατά των συμβόλων της πολιτικής εξουσίας (Βαστίλη, χειμερινά Ανάκτορα), επιτυγχάνουν να εξαναγκάσουν εκείνους που ελέγχουν το χρήμα να μεταβάλουν την πολιτική δομή. Μόνο όταν οι πολιτικοί λαμβάνουν μέτρα για να περιορίσουν την πρόσβαση του τραπεζικού συστήματος στους πόρους του έθνους, καθορίζοντας τους συντελεστές παραγωγής, μπορεί το εθνικό κεφάλαιο να επιστρέφει στους πολίτες.

Σήμερα έχουμε ολιγοπώλιο των κεντρικών τραπεζών, που εκδίδουν τα χωρίς αντίκρυσμα παγκόσμια νομίσματα και που, έχοντας προωθήσει με επιτυχία σημαντική συσσώρευση του ιδιωτικού και δημόσιου χρέους, μπορούν πλέον να υπαγορεύουν την κατανομή των πόρων και τους όρους της δημοσιονομικής πολιτικής. Απέναντι σ' αυτήν την εξουσία, υπάρχει η διάσπαση των (ως επί το πλείστον) δημοκρατικά εκλεγμένων αξιωματούχων, που επιβλέπουν δημοκρατίες υπάκουων εν γένει πληθυσμών...

Υποστηρίζουμε ότι οι χρεωμένες κυβερνήσεις έχουν παραχωρήσει την εξουσία σε τραπεζικά συστήματα χωρίς συνείδηση ή δημόσια λογοδοσία. Αν το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα έχει υπέρτατη εξουσία στον τρόπο απόκτησης του παγκόσμιου πλούτου, (όπως έχει), και είναι ο μόνος θεσμός αρκετά ισχυρός ώστε να διατηρεί μέσω των χρεωμένων κυβερνήσεων τον έλεγχο των κοινωνιών τους, (όπως είναι), τότε η μόνη λογική στρατηγική για τον ανεξάρτητο επενδυτή είναι να σκέφτεται σαν Rothschild. Μην πολεμάς την Fed – στοιχημάτισε σ'αυτήν…

Lee Quaintance & Paul Brodsky

(Μετάφραση αποσπασμάτων:αεράκι)