Τα πάθη : προσδοκώ ανάστασιν ζώντων

Bach, Matthaus Passion, 39. Aria A, Erbarme dich
Erbarme dich, mein Gott,
um meiner Zähren willen!
Schaue hier, Herz und Auge
weint vor dir bitterlich.
Erbarme dich, mein Gott.

Ελέησόν με Κύριε
Χάριν των δακρύων μου!
Ίδε εδώ, έμπροσθέν Σου
Καρδίαν και οφθαλμούς πικρούς.
Ελέησόν με Κύριε.

Το απεχθές χρέος

Του Νίκου Λυγερού

Η ύπαρξη της έννοιας του απεχθούς χρέους είναι η απόδειξη ότι μέσω της δικαιοσύνης, μπορεί η ηθική να εισβάλει στην οικονομία. 
Το απεχθές χρέος αν και φαινομενικά παράλογο για τους συντηρητικούς κύκλους, είναι μόνο και μόνο παράδοξο. Έχει αυτό το κοινό στοιχείο με τη δημοκρατία, η οποία αποδέχεται μέσα της το παράδοξο για να εξασφαλίσει την ικανότητά της και την ανθεκτικότητά της, δίχως να επιδιώκει την πληρότητά της. 
Το υπόβαθρο του απεχθούς χρέους είναι η ανάλυση του χρέους από μία αντικειμενική οντότητα που δεν επηρεάζεται από τον κρατικό φορέα, έτσι ώστε να μην εξαρτάται από οικονομικές ενοχές. Αυτή η ανάλυση είναι το πρώτο βήμα... της αντιμετώπισης του απεχθούς χρέους, διότι η ενεργοποίηση αυτής της έννοιας μπορεί να γίνει μόνο και μόνο αν υπάρχει αναλυτικός έλεγχος του χρέους, έτσι ώστε να εντοπιστεί και να διαχωριστεί το απεχθές χρέος από το συμβατικό. 
Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να παρθεί μια γενναία απόφαση όσον αφορά στο πολιτικό πλαίσιο και να προταθεί η ακύρωση του απεχθούς χρέους. Ανά τον κόσμο, υπάρχει νομολογία σε διεθνές επίπεδο η οποία επιτρέπει την εφαρμογή του νοητικού σχήματος ακόμα και στην περίπτωση της Ελλάδας. Αλλά αυτή η διαδικασία αρχίζει πρακτικά από την ανάλυση του χρέους. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι θα πρέπει να γίνει μία υπέρβαση εκ μέρους των πολιτικών που ανήκουν σε κόμματα εξουσίας και διαχειρίστηκαν τα οικονομικά των τελευταίων κυβερνήσεων. 
Πρέπει όμως να γίνει κατανοητό ότι το θέμα του απεχθούς χρέους δεν είναι μια καταδίκη των μηχανισμών του πολιτικού πλαισίου, αλλά μια καινοτόμα και μη συμβατική λύση του οικονομικού προβλήματος, όταν αυτό βασίζεται σε μια τεχνητή κρίση. 
Ο προβληματισμός μας είναι μια οικονομική προσέγγιση του χρέους, έτσι ώστε να καθοριστεί μία στρατηγική επίλυση. Είναι σημαντικό να έχουμε στο νου μας το παράδειγμα του Ισημερινού όταν αναδεικνύουμε αυτή τη θεματολογία. Υπάρχει προηγούμενο και πρέπει να το αναλύσουμε ορθολογικά για να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα με ανάλογο τρόπο. 
Κι αν υπάρχουν προσωρινά διαφορές, είναι θεμελιώδες να συνειδητοποιήσουμε ότι θα είναι μικρότερες με την εισαγωγή της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Δεν είναι πλέον δυνατόν να έχουμε μια παθητική στάση όταν υπάρχουν δυνατότητες στον τομέα της οικονομίας μέσω της στρατηγικής. Η έννοια του απεχθούς χρέους προσφέρει πρακτικές δυνατότητες για να δημιουργήσουμε μια αλλαγή φάσης σε μια κατάσταση όπου υπάρχουν λύσεις, αρκεί να ασχοληθούμε ουσιαστικά με το πρόβλημα του χρέους.



SLAVOJ ŽIŽEK, Πρώτα σαν ιδεολογία και μετά σαν φάρσα

...Απέναντι σε αυτή την τάση, πρέπει κανείς να επιμείνει στο καίριο ερώτημα: ποιο είναι το «ελάττωμα», στο σύστημα καθαυτό, που καθιστά δυνατές τέτοιες κρίσεις και καταρρεύσεις; Το πρώτο που πρέπει να έχουμε στο νου μας είναι ότι αφετηρία της κρίσης υπήρξε μια «αγαθή προαίρεση»· όπως επισημάναμε, μετά την έκρηξη της φούσκας των dotcom αποφασίστηκε, και μάλιστα με τη σύμφωνη γνώμη και των δύο μειζόνων αμερικανικών κομμάτων, να διευκολυνθούν οι επενδύσεις στον τομέα των ακινήτων, ούτως ώστε να συνεχίσει να κινείται η οικονομία και να αποτραπεί η ύφεση - η σημερινή κατάρρευση είναι κατ' αυτή την έννοια απλώς το τίμημα που πληρώνουμε για τα μέτρα που ελήφθησαν στις ΗΠΑ, προκειμένου να αποσοβηθεί μια ύφεση μερικά χρόνια πριν. Ο κίνδυνος, συνεπώς, είναι ότι η αφήγηση που θα επικρατήσει αναφορικά με το υπόβαθρο της κρίσης, θα είναι εκείνη η οποία, αντί να μας αφυπνίσει από ένα όνειρο, θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε. (...)
Σημειώστε τον όρο «τεχνικές λύσεις»·
τα πραγματικά προβλήματα έχουν τεχνικές λύσεις. (Και πάλι, ένας εξόφθαλμα εσφαλμένος ισχυρισμός· η αντιμετώπιση των οικολογικών προβλημάτων απαιτεί την πραγματοποίηση επιλογών και τη λήψη αποφάσεων -για το τι θα παράγεται, τι θα καταναλώνεται, σε ποια μορφή ενέργειας θα βασίζεται η παραγωγή-, οι οποίες τελικά σχετίζονται με τον ίδιο τον τρόπο ζωής ενός λαού· κατά συνέπεια, όχι μόνο δεν είναι απλώς τεχνικές, αλλά είναι κατεξοχήν πολιτικές, με την πλέον ριζική έννοια ότι αφορούν θεμελιώδεις κοινωνικές επιλογές).
Δεν είναι περίεργο, συνεπώς, που και ο ίδιος ο καπιταλισμός παρουσιάζεται με τεχνικούς όρους, σαν ούτε καν επιστήμη, αλλά απλώς σαν κάτι το οποίο λειτουργεί· δεν χρειάζεται ιδεολογική δικαίωση, γιατί η επιτυχία του αποτελεί καθαυτήν επαρκή δικαίωση. Από αυτή την άποψη, ο καπιταλισμός «είναι το αντίθετο του σοσιαλισμού, ο οποίος πορεύεται με βάση ένα εγχειρίδιο οδηγιών»: «Ο καπιταλισμός είναι ένα σύστημα το οποίο δεν έχει φιλοσοφικές αξιώσεις, το οποίο δεν αναζητεί την ευτυχία. Το μόνο που λέει είναι: ‘Λοιπόν, αυτό λειτουργεί'. Κι αν οι άνθρωποι θέλουν να ζήσουν καλύτερα, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσουν αυτό τον μηχανισμό, επειδή λειτουργεί. Το μόνο κριτήριο είναι η αποτελεσματικότητα».
Αυτή η αντιιδεολογική περιγραφή είναι, φυσικά, καταφανώς ψευδής· η ιδέα ακριβώς ότι ο καπιταλισμός είναι ένα ουδέτερος κοινωνικός μηχανισμός αποτελεί ιδεολογία (ακόμη και ουτοπική ιδεολογία) του πιο χαρακτηριστικού είδους. Η στιγμή της αλήθειας σ' αυτή την περιγραφή είναι, ωστόσο, ότι, όπως το έχει θέσει ο Αλέν Μπαντιού [Alain Badiou], ο καπιταλισμός ουσιαστικά δεν είναι ένας αυτόνομος πολιτισμός, με ένα ιδιαίτερο τρόπο νοηματοδότησης της ζωής.
Ο καπιταλισμός είναι η πρώτη κοινωνικοοικονομική τάξη πραγμάτων που αποολοποιεί το νόημα· δεν είναι παγκόσμιος στο επίπεδο του νοήματος (δεν υπάρχει παγκόσμια «καπιταλιστική κοσμοθεωρία», δεν υπάρχει καθαυτό «καπιταλιστικός πολιτισμός»· το πρωταρχικό δίδαγμα της παγκοσμιοποίησης είναι ακριβώς ότι ο καπιταλισμός μπορεί να συμβαδίσει με όλους τους πολιτισμούς, από τον χριστιανικό μέχρι τον ινδουιστικό και τον βουδιστικό). Η παγκόσμια διάσταση του καπιταλισμού μπορεί να υποστηριχθεί μόνο στο επίπεδο της αλήθειας -χωρίς- νόημα, ως το «Πραγματικό» του μηχανισμού της παγκόσμιας αγοράς(...). Το πρόβλημα είναι ένα πρόβλημα νοήματος, και εδώ ακριβώς είναι που η θρησκεία επανεφευρίσκει σήμερα το ρόλο της, ανακαλύπτοντας εκ νέου την αποστολή της, ως ο παράγοντας ο οποίος εγγυάται μια ζωή με νόημα σε αυτούς που μετέχουν στην άνευ νοήματος λειτουργία της καπιταλιστικής μηχανής.(...) συνέχεια εδώ
 
SLAVOJ ŽIŽEK, Πρώτα σαν ιδεολογία και μετά σαν φάρσα, μτφρ. Νεκτάριος Καλαϊτζής, εκδόσεις Scripta. Αναδημοσίευση από την Αυγή της 3/4/2011

Αρνήσεις


Πορτογαλία: το ΟΧΙ της Βουλής των αντιπροσώπων

Παραίτηση χθές του πρωθυπουργού Ζοζέ Σόκρατες μετά την απόρριψη από τη Βουλή των Αντιπροσώπων του νέου προγράμματος λιτότητας, που είχε ως στόχο να αποφευχθεί για τη χώρα ένα σχέδιο διεθνούς οικονομικής βοήθειας.
Αμηχανία στις Βρυξέλλες και από κοντά ο οίκος Fitch, που υποβάθμισε τη μακροχρόνια και τη βραχυχρόνια πιστοληπτική αξιολόγηση της Πορτογαλίας και την τοποθέτησε στη λίστα υπό παρακολούθηση εξαιτίας της αποτυχίας της χώρας να εφαρμόσει τα μέτρα λιτότητας για να τιθασεύσει το δημοσιονομικό πρόβλημα και ... λόγω της παραίτησης του πρωθυπουργού της, ο οποίος παραιτείται λόγω εκτόξευσης των επιτοκίων δανεισμού, επειδή οι οίκοι αξιολόγησης υποβαθμίζουν την οικονομία της χώρας...ο χορός καλά κρατεί.
O Fitch προχώρησε περισσότερο, στην άμεση υπαγόρευση της κυβερνητικής πολιτικής, αφού προειδοποίησε και με νέα, πολλαπλή υποβάθμιση μέσα στο επόμενο εξάμηνο, ειδικά αν η χώρα δεν προσφύγει στο μηχανισμό διάσωσης ΕΕ και ΔΝΤ με έγκαιρο και αξιόπιστο τρόπο.

Βρυξέλλες: το ΟΧΙ των συνδικάτων

Ένταση, επεισόδια και σφοδρές συγκρούσεις μεταξύ αστυνομικών και 20.000 διαδηλωτών στη διαδήλωση των εργατικών συνδικάτων απ’ όλη την Ευρώπη σήμερα στις Βρυξέλλες μπροστά στο κτίριο όπου πραγματοποιείται η σύνοδος κορυφής της Ε.Ε. με θέμα την συνολική συμφωνία για τη λεγόμενη Οικονομική Διακυβέρνηση, που σημαίνει αυστηρότερους κανόνες για το έλλειμμα και το χρέος, στενή επιτήρηση των οικονομικών πολιτικών των χωρών μελών από τις Βρυξέλλες και επιβολή κυρώσεων προς τα απείθαρχα κράτη μέλη.
Η αστυνομία απέκρουσε τους διαδηλωτές που διαμαρτύρονταν για τα σκληρά οικονομικά μέτρα με κανόνια νερού και σπρέι πιπεριού.
Η Ένωση Ευρωπαϊκών Συνδικάτων (ETUC), που διοργάνωσε το μεγαλύτερο τμήμα της σημερινής διαδήλωσης τονίζει ότι οι μεταρρυθμίσεις που προωθούνται στην ΕΕ  με το «Σύμφωνο ανταγωνιστικότητας» και «οικονομικής διακυβέρνησης» που πρόκειται να υιοθετήσει σήμερα η Σύνοδος Κορυφής υιοθετεί μέτρα αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης, αναθεώρηση των βασικών μισθών και ευέλικτη αγορά εργασίας.
Σύμφωνα με το Γενικό Γραμματέα της ETUC, Τζον Μονκς, διακυβεύεται η ιδέα της «κοινωνικής Ευρώπης» και τα κράτη μέλη μπαίνουν σε ένα φαύλο κύκλο μείωσης μισθών και επιδείνωσης των συνθηκών εργασίας.
 «Όχι στα αυστηρά μέτρα λιτότητας», «Όχι στο Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας», «Ναι στο Σύμφωνο Αλληλεγγύης», «Ρύθμιση των χρηματοπιστωτικών αγορών» αναγράφουν τα πανό που είναι αναρτημένα στην πλατεία Σουμάν, έξω από το κτίριο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

Πυρηνική ενέργεια : ΟΧΙ ευχαριστώ

Περίπου 60.000 άνθρωποι διαδήλωσαν στη Γερμανία ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των πυρηνικών αντιδραστήρων της.Οι διαδηλωτές στη Στουτγάρδη σχημάτισαν ανθρώπινη αλυσίδα 45 χιλιόμετρων μέχρι τον
Τα συμβαίνοντα στην  Ιαπωνία επαναφέρουν στο προσκήνιο το παγκόσμιο αντιπυρηνικό κίνημα , διότι η ζωή απέδειξε ότι η ατομική ενέργεια είναι  μια ανεξέλεγκτη και επικίνδυνη τεχνολογία για την ανθρωπότητα.
Διαδηλωτές σε όλο  τον κόσμο, από την Λευκορωσία που σχεδιάζει εγκατάσταση του πρώτου πυρηνικού αντιδραστήρα  μετά το Τσερνομπίλ , μέχρι τη Γαλλία που παράγει τα  ¾ του ηλεκτρισμού της από πυρηνική ενέργεια , την Ισπανία την Ινδία, την Ινδονησία, την Ταϊβάν, την Ταϋλάνδη, την Τουρκία κανείς δεν πείθεται πλέον ότι είναι πιο άρτιος και πιο συνεπής από τους Ιάπωνες και ότι μπορεί να προστατευθεί από τους κινδύνους των πυρηνικών.
Μετά τις διαδηλώσεις και τα γεγονότα της Ιαπωνίας η  Merkel αναδιπλώνεται και δεσμεύεται ότι η Γερμανία θα επανεξετάσει το χρονοδιάγραμμα των πυρηνικών της σταθμών. Ο Ομπάμα δεν τοποθετείται, δεδομένου ότι τα πυρηνικά παράγουν το 20% της ενέργειας των ΗΠΑ, ενόσω η ανοιχτή πληγή στο  Hanford καταπίνει τα δολάρια και την υγεία του πληθυσμού.

Εν τω μεταξύ ο Αραβικός κόσμος βομβαρδίζεται , θυσιάζεται και ψηφίζει 
 


Ο κόσμος αλλάζει' 
μέσα απο επίπονες οδυνηρές αρνήσεις και δημιουργικές καταφάσεις...

Dies Irae_Ημέρα Οργής : τώρα στη ΛΙΒΥΗ



Διαδεδομένος μεσαιωνικός ύμνος του 13ου αιώνα,  που θεωρείται ότι γράφτηκε από τον Θωμά του Celano.Περιγράφει την ημέρα της κρίσης, την τελευταία τρομπέτα που θα καλέσει τις ψυχές μπροστά στο θρόνο του Θεού, όπου οι  σωθέντες ελευθερώνονται και οι καταδικασμένοι ρίχνονται στο πύρ το εξώτερον.Όπως  οι Μπεν Άλι, οι Μουμπάρακ, οι Καντάφι. Και οι  σωθέντες Mohamed ελευθερώνονται, ακόμη και με το θάνατό τους.

" Καμιά κοινωνία δεν πρόκειται να παραμείνει στο μέλλον περιχαρακωμένη στους εθνικούς της καταναγκασμούς και στους όρους που αυτοί επιβάλουν. Ένα νέο ελευθερωτικό κίνημα ενάντια στα Εθνικά status είναι αναπότρεπτο να ξεκινήσει να εκτυλίσσεται με πολλές μορφές. Οι σύγχρονες ελευθερωτικές διαδικασίες δεν θα υπερασπίζονται το παλιό (το Εθνικό). Θα διεκδικούν το Νέο (την συμμετοχή στην οικουμενικότητα) υπερβαίνοντας το παλιό.

Όπως πέρασε, «εν μία νυκτί», μέσα από τις τελευταίες εξεγέρσεις, ο Αραβικός φονταμενταλισμός, στα κατάλοιπα του παλιού κόσμου, έτσι θα περάσουν κι άλλες εθνικές αγκυλώσεις και ιδεολογίες σε άλλους Εθνικούς χώρους.

Η οικουμενικότητα είναι η νέα αδήριτη πραγματικότητα. Που υποκινεί διαδικασίες υπέρβασης του παλιού κόσμου. Το νέο εισβάλει από παντού. Ο κόσμος αλλάζει. Οι κοινωνίες με ειρηνικές ή αιματηρές διαδικασίες δεν μπορούν παρά να ανταποκριθούν αργά ή γρήγορα, στο κάλεσμα των καιρών... " λέει ο Μήλιος εδώ

"Οι μάχες δεν δίνονται μόνο στους δρόμους, αλλά και στα δίκτυα επικοινωνίας. Πολύ σύντομα ανοίχτηκαν παράπλευρες επικοινωνιακές οδοί. Εκδηλώνεται διεθνής αλληλεγγύη με προσφορά δωρεάν ιντερνετικών συνδέσεων από ιντερνετικές εταιρείες και ιδιώτες. Ανοίγουν ασύρματες και δορυφορικές συνδέσεις. Τα μηνύματα τελικά ταξιδεύουν παντού μαζί με το μήνυμα: καμιά χώρα δεν μπορεί να μείνει βουβή και αποκλεισμένη από τον υπόλοιπο κόσμο..."  λέει ο Τρυψάνης εδώ

Η φιλοσοφία το διέβλεψε απο καιρό
…η ενοποίηση του πλανήτη διαμέσου της τεχνολογίας, των επικοινωνιακών μέσων, των όπλων μαζικής καταστροφής, κάνει ολόκληρη την ανθρωπότητα πανταχού παρούσα.
Αυτή η τεράστια κατάκτηση έχει μια τρομακτική συνέπεια: μας κάνει δυνητικά ενήμερους και υπεύθυνους για οτιδήποτε γίνεται κάθε στιγμή. «Το παγκόσμιο χωριό» δεν είναι παρά το σύνολο των προβλημάτων που εξαναγκάζουν όλους τους ανθρώπους στην ίδια εξωτερικότητα, από την οποία προσπαθούν να προφυλαχτούν, μια και δεν μπορούν να την κατεξουσιάσουν. Αυτή η αλληλεξάρτηση των λαών και το γεγονός πως οι πιο μακρινές πράξεις έχουν για μας απροσμέτρητες συνέπειες είναι κάτι το αβάσταχτο.
Όσο περισσότερο  τα μίντια, το εμπόριο και οι διάφορες συναλλαγές προσεγγίζουν μεταξύ τους ηπείρους και πολιτισμούς, τόσο περισσότερο η πίεση των όλων πάνω στον καθένα γίνεται εξουθενωτική` λες και αλλοτριωνόμαστε από ένα πλέγμα δυνάμεων, πάνω στις οποίες δεν έχουμε καμία επιρροή.
Ο πλανήτης έχει συρρικνωθεί σε τέτοιο σημείο , ώστε οι αποστάσεις που μας χώριζαν από τους ομοίους μας είναι πια αμελητέες. Το δίχτυ σφίγγεται, προκαλώντας ένα συναίσθημα κλειστοφοβίας, κάθειρξης.
Δημογραφικές εκρήξεις, μαζικές μεταναστεύσεις, οικολογικές καταστροφές, θα ’λεγε κανείς πως τα ανθρώπινα πλάσματα κουτρουβαλούν διαρκώς τα μεν πάνω στα δε… 
Πασκάλ Μπρυκνέρ : "Ο πειρασμός της αθωότητας"


Η κοινωνία ανιχνεύει, τώρα, οδυνηρά, το μέλλον της. 
Η ανθρωπότητα  προετοιμάζει την αναγέννησή της;

Η απελευθέρωση των διπλωματούχων προλετάριων

Με αφορμή τον νόμο για το άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων

Η νεοφιλελεύθερη σάρωση της χώρας, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ληστρική  αναχρηματοδότηση του χρέους, δεν εξαιρεί κανένα χώρο, ούτε καν αυτούς που πλήττονται από μακροχρόνια κρίση.

Σε τομείς μικρομεσαίας δραστηριότητας που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον πολυεθνικών και εθνικών ομίλων απευθύνεται το πρόσφατα ψηφισθέν νομοσχέδιο για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.

Ο επιφαινόμενος στόχος του νομοσχεδίου είναι «η βελτίωση των συνθηκών παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες, η μείωση των τιμών και η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, η δημιουργία περισσότερων και καλύτερων ευκαιριών απασχόλησης στην οικονομία για πολλούς νέους επαγγελματίες και τελικά η ενίσχυση της δυναμικής ανάπτυξης της οικονομίας μας».

Ας δούμε ένα παράδειγμα για το πώς επιτυγχάνεται αυτός ο πολυσύνθετος στόχος, παρότι τη δημόσια συζήτηση μονοπώλησαν οι απελευθερούμενες μεταφορές  και τα φαρμακεία. Και οι δικηγόροι, οι οποίοι  ευτύχησαν μάλιστα  μιας μικρής κοινοβουλευτικής ανταρσίας, που προστάτευσε τον κλάδο «γεωγραφικά» και διασφάλισε προς το παρόν τη βιωσιμότητα των δικηγορικών γραφείων της περιφέρειας.

Ελάχιστη αναφορά έγινε στους μηχανικούς, που μέσα από τα ιδιωτικά τεχνικά γραφεία «δομούν» και ανοικοδομούν τη χώρα. Περιλήφθηκαν στο νομοσχέδιο χωρίς άμεση σχέση με τη θεματολογία της «απελευθέρωσης» του επαγγέλματος, αλλά με στόχο την απελευθέρωση της ελάχιστης αμοιβής , που στο εξής θα «καθορίζεται ελεύθερα με έγγραφη συμφωνία των συμβαλλομένων».

Οι αντιδράσεις των χιλιάδων μηχανικών που πλήττονται από τις νέες διατάξεις αδύναμες και χωρίς αντίκρυσμα.Ίσως και διότι-όπως λεέι ο Δημήτρης- δεν μπορούν να κλείσουν τις εθνικές οδούς με σχεδαστήρια!

Στην πραγματική ζωή ο κλάδος έχει ήδη προ πολλών ετών προλεταριοποιηθεί , μεταξύ άλλων και λόγω της πλήρους απελευθέρωσής του.

Η κυριαρχία των μεγάλων τεχνικών εταιρειών στα ιδιωτικά και δημόσια έργα, η υπερπροσφορά διπλωματούχων ποικίλων ειδικοτήτων , εγχώριων και εισαγομένων, και η συμπίεση της ζήτησης «δια σύνταξιν μελετών, επίβλεψιν, παραλαβήν  κλπ  Συγκοινωνιακών, Υδραυλικών και Κτιριακών Εργων , ως και Τοπογραφικών,Κτηματογραφικών και ΧαρτογραφικώνΕργασιών»  έχει ήδη συντελέσει στην συμπίεση των αμοιβών, λόγω αυτορρύθμισης της ελεύθερης  αγοράς, την οποία οι συντάκτες του νομοσχεδίου απροσχημάτιστα προασπίζουν.Το νομοσχέδιο απλώς δίνει τη χαριστική βολή, σε μια επίδειξη νομιμοφροσύνης προς τους εντολείς του.

Με το πρόσχημα –μόνιμη επωδό στα μνημονιακά νομοσχέδια – «της βελτίωσης των υπηρεσιών και του κόστους προς τον πολίτη», συμμαχεί με τους ιδιοκτήτες-πολίτες-εργολάβους μη μηχανικούς, και τους "απελευθερώνει" απο τους ελεύθερους επαγγελματίες μηχανικούς, αφαιρώντας κάθε δυνατότητα επιβίωσης των ιδιωτικών γραφείων, αλλά και κάθε ποιοτική διασφάλιση που είχε απομείνει όρθια στη λειτουργία της αγοράς μελετών και κατασκευών.

Ο λόγος καθορισμού ελαχίστων αμοιβών, που στην πράξη δεν υπήρξαν δεσμευτικές, σχετιζόταν με τη λογική επιλογής απ’ τον πολίτη του μηχανικού , με κριτήριο την ποιότητα και όχι βάσει της έκπτωσης που θα του προσφέρει.Όμως η μελέτη και κατασκευή σύμφωνα με τους κανόνες της "τέχνης και της επιστήμης" όπως συνοψίζεται η τήρηση των κανονισμών και προδιαγραφών, μάλλον θα λησμονηθεί οριστικά, στο παζάρι της έκπτωσης. 

Στην δημόσια διαβούλευση για το επίμαχο άρθρο, αποκαλύπτεται από  Συλλόγους και ιδιώτες μηχανικούς και πολίτες και τεκμηριώνεται η στόχευση και τα αποτελέσματα:

 «Πιστεύουμε εάν τελικά το κείμενο που έχουμε στα χέρια μας γίνει νόμος του κράτους ότι :
- θα απαξιωθεί ο πολύ ουσιαστικός και σημαντικός ρόλος του ελεύθερου επαγγελματία μηχανικού ,
- θα εξαθλιωθεί η μεγάλη μάζα των αυτοαπασχολούμενων μηχανικών ,
- θα ανθίσουν οι μεγάλες μελετητικές -κατασκευαστικές εταιρείες οι οποίες θα είναι και οι μόνες πραγματικά ωφελημένες ,
- θα ωφεληθούν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες και οι μεγαλοεργολάβοι, που τις περισσότερες φορές ουδεμία σχέση και γνώση έχουν για τα οικοδομικά κυρίως έργα,
- θα ανέβει το κόστος κατασκευής των έργων
- θα επέλθει μείωση των δημοσίων εσόδων και τέλος
- ούτε το δημόσιο συμφέρον θα εξυπηρετηθεί ούτε υγιής ανταγωνισμός θα υπάρξει , θέματα τα οποία ισχυρίζεστε ότι είναι το ζητούμενο του παρόντος σχεδίου νόμου.
Συνεπώς σε ότι αφορούν στα επί του επαγγέλματος του μηχανικού είμαστε αντίθετοι στο σύνολο του εν λόγω προσχεδίου νόμου καθώς και στα επι μέρους άρθρα του. »  έγραψε ο σύλλογος ελευθέρων επαγγελματιών Μεσσηνίας (25 Ιανουαρίου 2011)

ε λιγα χρονια η εννοια του ελευθερου επαγγελματια μηχανικου θα ανηκει στο χρονοντουλαπο της ιστοριας μαζι με τον μπακαλη και τον μαναβη της γειτονιας" έγραψε ο Σάββας (24 Ιανουαρίου 2011)

Οι σύλλογοι, ο Σάββας, ο Φώτης, ο Κώστας, ο Ανδρέας, μαζί με χιλιάδες μηχανικούς της κάθε μέρας, δεν εισακούσθηκαν.Ο στόχος δεν είναι η διάσωσή τους. Η καθημερινότητά τους δεν αφορά το μέλλον της χώρας, που επιλέγεται σθεναρά να εναποτεθεί στους ισχυρούς ομίλους. Οι δε πολίτες συμμαχούν σιωπηρά, ενόψει της υπόσχεσης «φθηνών αδειών» που δεν θα τηρηθεί. Αλλά αυτό θα γίνει μετά την ψήφιση, για την εκταμίευση της νέας δόσης του νέου δανείου, που θα αυξήσει το χρέος και τις νέες δόσεις των νέων δανείων, που θα ...

Και ο Φώτης περιγράφει γλαφυρά την αξιοζήλευτη  θέση των «μηχανικών της  ελάχιστης αμοιβής» :
«Εσύ που με αποκαλείς κλέφτη και λαμόγιο,
Μηπως είσαι εσύ που όσο φτιαχνόταν το σπίτι σου:
* είχα τις ευθύνες του μισού Ποινικού Κώδικα φορτωμένες στην πλάτη μου κι ας μην ήμουν καν ο κατασκευστής ?
* τσακωνόμουνα για να γινει μια δουλεια σωστη με τον καθε αλμπανη μαστορα που μου κουβαλαγες (επειδη δήθεν ηταν φθηνος).
* τσιγκουνευόσουν στα μπετα και τα σιδερα αλλά στα πλακάκια έδωσες ρέστα ?
* άκουγες τον φίλο, ξάδερφο, γείτονα, μπατζανάκη όλους τους άσχετους εκτός από εμένα ?
* Μηπως είσαι εσύ που όταν σου ήρθε η Πολεοδομία έτρεχες να σου βρω το κονέ στην Πολεοδομια να λαδώσεις και να σου καλύψω τις παρανομίες σου για να γλυτώσεις τα πρόστιμα ?
* που όταν έπεσες σε υπάλληλο μηχανικό που δεν τα’πιανε φώναζες απελπισμένος «σε τι βλάκα πέσαμε » ?
* Μηπως είσαι εσύ που έσκασες 5000 Ε στον μεσίτη, ενώ τσιγκουνεύτηκες 300 Ε να πάρεις έναν μηχανικό να σε συμβουλέψει και τώρα χτυπάς το κεφάλι σου με την μούφα που πήγες κι αγόρασες ?
* Μηπως είσαι εσύ που εις γνώση σου αγόρασες κλεισμένο ημιυπαίθριο από τον χτες μπακάλη- σήμερα κατασκευαστή υπογράφοντας  πλαστά συμβόλαια και σου φταίει ο μηχανικός ?
* Η μήπως είσαι κανένας δημόσιος υπάλληλος που στριμώχτηκε και βγάζει το άχτι του ?
Οποιος κι αν είσαι ,
Οταν το βράδυ πέφτεις για να κοιμηθείς , να σκέφτεσαι ότι το ταβάνι πάνω από το κεφάλι σου και της οικογένειάς σου στέκεται επειδή έχω κάνει καλά την δουλειά μου.
Και τότε πες μου πόση πρέπει να είναι η αμοιβή μου."
(Διαβούλευση, 20 Ιανουαρίου 2011, 23:00 | Φώτης )

Ημέρα Οργής



Σε λουτρό αίματος εξελίσσονται οι διαδηλώσεις στη Μέση Ανατολή και βόρεια Αφρική καθώς συνεχίζονται οι ταραχές σε Λιβύη, Μπαχρέιν και Υεμένη. Ξεπερνούν τους 80 οι νεκροί στη χώρα του Καντάφι.
Ειδικότερα, ο αριθμός των θυμάτων το τελευταίο τριήμερο στη Λιβύη έχει ανέβει στους 84, σύμφωνα με το αμερικανικό παρατηρητήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Στην ανατολική Λιβύη και συγκεκριμένα στην πόλη Βεγκάζι, οι αιματηρές συγκρούσεις με τους καθεστωτικούς έχουν οδηγήσει στο θάνατο 35 τουλάχιστον αντικαθεστωτικών.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία, έχει "κοπεί" η σύνδεση στο internet και η πρόσβαση σε συγκεκριμένα sites, σε μια προσπάθεια των κυβερνητικών να περιορίσουν τη δυνατότητα οργάνωσης των διαδηλωτών.

Οι συνταγές επαναλαμβάνονται. Οι εξεγέρσεις συνεχίζονται...

Πωλείται? αξιοποιείται? εκποιείται? "ανθεί και φέρει κι άλλο"?



«Άμα φύγει ο τύραννος, ο ελληνικός λαός θα είναι φίλος και σύμμαχος με όλα τα ελεύθερα έθνη. Οι Έλληνες δεν ανακατεύονται εις την διοίκηση των άλλων εθνών, αλλά ούτε είναι εις αυτούς αποδεκτό να ανακατωθούν άλλα έθνη εις την δική τους. Δεν κάμνουν ποτέ ειρήνη με ένα εχθρό ο οποίος κατακρατεί ελληνικό τόπο» Ρήγας Βελεστινλής
Λόγια γνήσια Ελληνικά. Τα δικά μας. Καθαρή και ψύχραιμη θέαση της ζωής, του κόσμου και των άλλων Εθνών. Κοσμοθεωρία Έθνους ανθρωπολογικά κτισμένου και εγγενώς, οικουμενικά προσανατολισμένου. Λόγια λιτά, αληθινά, πολιτικά μεστά, πολιτισμένα και άφθαρτα. Υμνούν την Δημοκρατία και την Ελευθερία, την δικιά μας και των άλλων Εθνών. Πνεύμα ανυψωμένο, σμιλευμένο μακραίωνα, γιγαντωμένο μέσα στην Βυζαντινή Οικουμένη, ριζωμένο στην διαχρονική ελληνικότητα. Την αιώνια και οικουμενική ελληνικότητα. Παρακαταθήκη του μέλλοντος, για όλα τα Έθνη."

Μας τα υπενθυμίζει ο Παναγιώτης Ήφαιστος, Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων-Στρατηγικής, Πανεπιστήμιο Πειραιώς www.ifestosedu.gr

Νεοελληνικός πολιτισμός και Γλωσσικό ζήτημα. Με αφορμή μια αποκάλυψη

Αναρτήθηκε από: Μήλιος Χρήστος , www.pokethe.gr


....Κάτω λοιπόν από συνθήκες πολιτισμικής παγκοσμιοποίησης και επικυριαρχίας του νεοελληνικού πολιτισμού από τον Ευρωπαϊκό (και τον Δυτικό γενικότερα) καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της διάσωσης και ανάπτυξης της Ελληνικής γλώσσας.
 
Το πρόβλημα της διάσωσης του Νεοελληνικού πολιτισμού και της γλώσσας δεν είναι θεσμικό πρόβλημα. Παρ’ όλη την επικυρίαρχη θέση του Ευρωπαϊκού, και του Δυτικού γενικότερα πολιτισμού, υπάρχει έδαφος για τους ασθενέστερους πολιτισμούς. Χωρίς να διαταράσσεται το διεθνές θεσμικό καθεστώς επικυριαρχίας.
 
Παρ’ όλη την γενική τάση για πολιτισμική ομοιομορφία, όλα δείχνουν, ότι θα υπάρχει χώρος για πολιτισμικές ιδιαιτερότητες αρκεί να μπορούν να γίνουν διεθνώς αναγνωρίσιμες και ανταγωνιστικές. Να μπορούν να «εξάγουν τα προϊόντα τους». Γεγονός που προϋποθέτει η κάθε ετερότητα να μπει «στη δοκιμασία μιας πολιτισμικής ανασύνθεσης» που να την καθιστά οικουμενικά συγκρίσιμη. Τα Εθνικά μέτρα και σταθμά δεν ισχύουν. Ο,τι Εθνικό, άξιο λόγου, θα πρέπει νάναι και οικουμενικό. Αυτό θα πρέπει νάναι το κριτήριο για την παιδεία και τις τέχνες. Ελληνικά πανεπιστήμια αλλά με Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο κύρος. Ελληνική λογοτεχνία, ποίηση, μουσική, ζωγραφική, θέατρο, κινηματογράφο αλλά στο ύψος των διεθνών προδιαγραφών και στάνταρ. Μόνο έτσι θα διασφαλίσουμε την ετερότητά μας, καταξιώνοντάς την οικουμενικά. Και μέσω αυτής να διασώσουμε και τη γλώσσα. 

Τι έδειξαν τα γεγονότα στη Νομική

Αναρτήθηκε από: http://www.pokethe.gr/wordpress/?p=140  



Τα γεγονότα στη Νομική έδειξαν με τον πιο περίτρανο τρόπο ότι η Ελληνική κοινωνία έχει περιέλθει σε μια κατάσταση που, πολύ δύσκολα πλέον, μπορεί να προσλάβει κάποιο δημόσιο συμβάν στις πραγματικές του διαστάσεις.
Ότι είναι επιρρεπής ανά πάσα στιγμή σε ακραίες τοποθετήσεις και υπερβολές.Ότι κυριαρχείται από διάφορες φοβίες και ανασφάλειες, οικονομικές κύρια, αλλά και εθνικές, πολιτικές, κοινωνικές και πολιτισμικές. Ότι το μεταναστευτικό αποτελεί μια κύρια πηγή ανησυχίας, ότι κατανοείται αποκλειστικά σαν θέμα ασφάλειας. Ότι κάθε άλλη διάστασή του, για την Ελληνική κοινωνία, είναι δευτερεύουσα κι ασήμαντη (και πολύ περισσότερο η ανθρωπιστική, που ορθά επικαλούνται στη δήλωσή τους, οι δύο γνωστές συγγραφείς).

Βρισκόμαστε σε μια περίοδο συντηρητικής αναδίπλωσης. Το υπέδαφος έχει διαμορφωθεί.
Δεν είναι το ενδιαφέρον για το άσυλο, που δήθεν παραβιάζονταν (που στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν παρακωλύθηκε καμιά πανεπιστημιακή λειτουργία, ούτε έγιναν φθορές), όπως προφασίστηκαν τα μίντια, οι «προοδευτικοί» πανεπιστημιακοί και οι πολιτικοί διαφόρων αποχρώσεων. Αλλού πατούσαν. Στα υπαρκτά και αναπτυγμένα φοβικά αντανακλαστικά της Ελληνικής κοινωνίας, τα οποία φροντίζουν, κάθε φορά, να οργανώνουν και να προάγουν σε ένα παραπάνω επίπεδο, ως εμπορεύσιμο είδος προς πολιτική εκμετάλλευση. 

Τα φοβερά και τρομερά σενάρια για μεγάλης κλίμακας επεισόδια έδιναν και έπαιρναν. Μια απλή και ειρηνική εκδήλωση διαμαρτυρίας από 250 μετανάστες, που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα, πήρε τη μορφή του κατεπείγοντος. Βρέθηκε ξαφνικά να κινδυνεύει η πολιτική γαλήνη του τόπου. Έπρεπε άμεσα να αντιμετωπισθεί. Με ολονύχτιες διαβουλεύσεις και τον μπαμπούλα των ΜΑΤ να απειλεί. Η «λύση» της μεταφοράς σε άλλο κτήριο διακινείται στα κανάλια σαν επιτυχία. Μπορούν οι πολίτες της χώρας να κοιμούνται ήσυχοι. Εξουδετερώθηκε μια εσωτερική απειλή.

Και με τους μετανάστες τι θα γίνει;
Εκεί που βρίσκονται είναι ακίνδυνοι. Δεν θα ενδιαφερθεί γι αυτούς κανείς. Μόνο αν ξανα-υπάρξει πρόβλημα…. «ασφάλειας». Τότε μόνο θα επανέλθουν, οι πάσης φύσεως μηχανισμοί, του ανυπόληπτου πολιτικού συστήματος, και θα επιληφθούν του θέματος. Έως τότε δεν έχουν και πολλά ζητήματα να λύσουν με αυτούς.

Μέσα στην γενική παράκρουση που προκάλεσαν τα γεγονότα επανήλθε και το θέμα του ασύλου με πιο ακραίες τοποθετήσεις αυτή τη φορά. Η Ν.Δ. ζήτησε την άρση του ασύλου και κατέθεσε (ή πρόκειται να καταθέσει) ανάλογη νομοθετική ρύθμιση στη βουλή. Και το επόμενο βήμα ποιο θα είναι; Η επανίδρυση του σπουδαστικού τμήματος της Ασφάλειας που θα ελέγχει τις πολιτικές δραστηριότητες στα πανεπιστήμια. Εκεί οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια η κατάργηση του ασύλου, στην εποχή της δικτατορίας και πριν από αυτήν. Πώς δηλ. οι άνθρωποι επανέφεραν την αγροφυλακή. Γιατί να μην επαναφέρουν και το σπουδαστικό της ασφάλειας. Έχουν κι αυτοί, σαν συντηρητικός χώρος, τις δικές τους εμμονές και κολλήματα.

Η έννοια του ασύλου είναι πολιτική. Μιλάμε για την ελεύθερη διακίνηση των πολιτικών ιδεών (όχι των επιστημονικών όπως συχνά αναφέρεται). Αυτή είναι η ιστορική σημασία του ασύλου στα Ελληνικά πανεπιστήμια. Οι συνθήκες που την επέβαλαν όντως έχουν αρθεί (χωρίς να γνωρίζει κανείς τι θα γίνει στο μέλλον). Και δεν είναι μόνο ιστορικοί και συμβολικοί οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να διατηρηθεί το άσυλο.

Η επίλυση των όποιων προβλημάτων στα πανεπιστήμια δεν μπορεί να γίνεται μέσω της καταστολής. Έχει πολιτισμική ιδιαιτερότητα ο χώρος. Η πανεπιστημιακή κοινότητα, στο σύνολό της, πρέπει να προάγει τις πολιτικές διαδικασίες επίλυσης των όποιων προβλημάτων, να προάγει τον πολιτικό πολιτισμό και να πρωτοστατεί στην εμπέδωση της δημοκρατικής νοοτροπίας που χρειάζεται όσο ποτέ η Ελληνική κοινωνία.

Να μην καταφεύγει στις εύκολες λύσεις. Να αγκαλιάζει τα προβλήματα της κοινωνίας (και ένα από αυτά είναι και το μεταναστευτικό) και όχι να διαχωρίζεται από αυτά. Ο τρόπος που συμπεριφέρθηκε στα τελευταίο γεγονότα, η αγωνία της να απαλλαγή από τους μετανάστες, να τους «επαναπροωθήσει» στην κοινωνία, φανερώνει το χάσμα που την χωρίζει από αυτήν.

Το Πανεπιστήμιο όμως, πάνω από όλα, είναι κοινωνικός θεσμός. Η σύνδεση του πανεπιστήμιου με την κοινωνία (όχι μόνο με την οικονομία και την παραγωγή) θα παραμένει πάντα το κύριο ζητούμενο.

Οι λογικές περιχαράκωσης του πανεπιστήμιου στο επιστημονικό του έργο, η αποκοπή του από το πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι, συνιστούν σήμερα τη βάση παραπέρα ανάπτυξης των συντηρητικών του χαρακτηριστικών. Η ανακοπή αυτής της πορείας είναι πολύ δύσκολη. Έχει πολλούς υποστηρικτές και εκτός πανεπιστημίου. Έχουν ανατραπεί οι συσχετισμοί. Αλλιώς δεν θα συνέβαιναν όσα συμβαίνουν.
Πολιτικό Κέντρο Θεσσαλονίκης

ΗΠΑ: η απαγόρευση του μπαχτσέ

Νομοσχέδιο 510 : η μητροπολιτική μάχη των τροφίμων
Μιλώντας στα παιδιά μου για την ελευθερία, συχνά ισχυρίζομαι πως δε μπορεί ένα σύστημα να απειλήσει τον  άνθρωπο,  πέρα από ένα όριο, αν έχει μισό στρέμμα γής και νερό. Αφελές.Τα πράγματα δεν είναι έτσι για όλους. Ακόμη και στη Μητρόπολη του καπιταλισμού, η απόλυτη απληστία του ελέγχου σε κάθε βαθμίδα ελευθερίας του ανθρώπου δεν αφήνει και πολλά περιθώρια.

Το νομοσχέδιο 510 της αμερικάνικης Γερουσίας «Δράση για τον Εκσυγχρονισμό της ασφάλειας των τροφίμων», θεωρείται «το πιο επικίνδυνο νομοσχέδιο στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.»
" Είναι αντισυνταγματικό και αντίθετο στους φυσικούς νόμους ή, αν θέλετε, στο θέλημα του Θεού", λένe κάποιοι.
«Αυτός ο τυραννικός νόμος δίνει την εποπτεία για το σύνολο της παραγωγής τροφίμων (ναι, ακόμη και για τα τρόφιμα που παράγονται στον κήπο μας), στο Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας. Yep - οι ίδιοι ακριβώς άνθρωποι που χειρίζονται  το TSA
(σύστημα σφαλείας των αεροδρομίων) και τα προγράμματα σάρωσης σώματος των επιβατών.»
Το νομοσχέδιο 510 έχει σημασία, εκτός της ουσίας των διατάξεων του και διότι , προς μεγάλη μας έκπληξη, μεταφέρει τα θέματα που ως τώρα ταλαιπωρούσαν τις πιο φτωχές χώρες του πλανήτη στην καρδιά της Αμερικής.
Μερικά σημαντικά σημεία του  :
  • Παρέχει στην κυβέρνηση των ΗΠΑ νέες εξουσίες στο δικαίωμα των πολιτών να καλλιεργούν, να εμπορεύονται και να μεταφέρουν τρόφιμα. Για τους αντιτιθέμενους στο νομοσχέδιο αμερικανούς αυτό σημαίνει ότι ο  Μεγάλος αδελφός αποκτά την εξουσία να ελέγχει τις ντοματιές στην αυλή τους.     
  •  Ποινικοποιείται η μεταφορά των βιολογικών προϊόντων, εάν δεν συμμορφώνονται με τους αυταρχικούς, γραφειοκρατικούς κανόνες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.
  • Παρέχει  στην αμερικανική κυβέρνηση την εξουσία να συλλάβει οποιονδήποτε μικροπαραγωγό τροφίμων ως εγκληματία (ένα "λαθρέμπορο"), απλώς γιατί καλλιεργεί μαρούλια και τα πουλάει στην τοπική λαϊκή αγορά.
  • Εκχωρεί την παραγωγή τροφίμων της χώρας  στην εξουσία τόσο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) και του Codex Alimentarius.
  • Ποινικοποιεί την διατήρηση σπόρων και μετατρέπει τους καλλιεργητές που φυλάσσουν σπόρους  σε κοινούς εγκληματίες. Προφανώς έχει σχεδιαστεί για να δώσει σε εταιρείες όπως η Monsanto το μονοπώλιο των σπόρων.
  • Δημιουργεί  υπέρμετρα γραφειοκρατικά εμπόδια που θα αποβάλουν τις μικρές επιχείρησεις παραγωγής τροφίμων από την αγορά, με αποτέλεσμα την ισχυροποίηση των μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών.
Οργανώσεις αντιτιθέμενες σε αυτές τις προοπτικές κάλεσαν τους πολίτες να αντιταχθούν , μέσα από τα ηλεκτρονικά δίκτυα διαμαρτυρίας (http://www.citizens.org/?page_id=2312http://www.cornucopia.org/2010/11/a...) με το σύνθημα : « Ενεργοποιηθείτε τώρα , ή θα χάσετε το δικαίωμα να παράγετε τα δικά σας τρόφιμα» 
Ανάμεσα στα επιχειρήματά τους  η  καταστροφική επίδραση του νόμου, που συνθλίβει τις ελευθερίες και καταστρέφει το μέλλον των τροφίμων στην Αμερική και την ελευθερία να παράγει ο καθένας ελεύθερα τα τρόφιμά του. 
Επικαλούνται ρήσεις του Mahatma Gandhi : "Η πολιτική ανυπακοή γίνεται ιερό καθήκον, όταν το κράτος γίνεται άνομο ή διεφθαρμένο." 
«Θυμηθείτε, η Αμερική έχει ήδη χάσει τον έλεγχο των χρηματοοικονομικών με την FED_Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ,σχεδόν εκατό χρόνια πριν. H Αμερική έχει χάσει την υγεία της λόγω της φαρμακευτικής βιομηχανίας και της επιδίωξης ‘κέρδους-από την-ασθένεια’. Τώρα, μπορεί να χάσουμε το δικαίωμά μας να καλλιεργούμε την τροφή μας και να φυλάξουμε τους δικούς μας σπόρους, αν η Γερουσία περάσει το νομοσχέδιο 510 .»
Το σύνθημά τους :
«Καλλιεργήστε μόνοι σας, αγοράστε τοπικά, αποκεντρώστε το σύστημα τροφίμων»

Τα χρήματα πίσω από την ψηφοφορία
Το νομοσχέδιο, ψηφίστηκε εν τέλει , εσπευσμένα, με ψήφους 73 – 25 αλλά κανείς δεν παρατήρησε το αντισυνταγματικό τμήμα του και έτσι αναπέμφθηκε για επαναψήφιση.Πιστεύεται ότι μια «κρυφή εταιρική ατζέντα» είναι η κινητήρια δύναμη προς την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, ώστε να επιβάλει τον έλεγχο στην τοπική παραγωγή και διανομή τροφίμων. Αυτή η πεποίθηση ενισχύεται από μια λεπτομερή ματιά στους χρηματοδότες για τη στήριξη της νομοθεσίας για τον έλεγχο των τροφίμων.
Το Open Secrets.org αναφέρει ότι 208 ομάδες (lobbies) πίεσαν για το S.510.
* Το Εμπορικό Επιμελητήριο US Chamber of Commerce (καθόλου φιλικό στις μικρές επιχειρήσεις);
* Η Kraft Foods North America (δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ποτών στον κόσμο)
* Η General Mills (που παρουσίασε κέρδη $15 δισεκατομύρια το 2009);
* Η AFB (American Farm Bureau Federation , μεγάλη επενδυτική αγροτοβιομηχανική και ασφαλιστική που υποστηρίζει τη χρήση γενετικά τροποποιημένων τροφίμων).Σύμφωνα με τα στοιχεία του  Open Secrets.org, η AFB δαπάνησε $9.5 εκατομμύρια από το  2009 σε  συμμμαχίες (lobbying) για τον νόμο S.510 και ενάντια στην εκδοχή του λευκού Οίκου.

Οι δαπάνες σε  συμμαχίες (lobbying) των αγροτοβιομηχανιών ανά τομέα το 2009 ήταν:
* Βιομηχανία Φυτικής παραγωγής και μεταποίησης : $20.3 εκατομμύρια
* Βιομηχανία επεξεργασίας και πωλήσεων τροφίμων : $30.2 εκατομμύρια;
* Βιομηχανία γεωργικών υπηρεσιών  και προϊόντων : $34.4 εκατομμύρια.
Το 2009 και το 2010, η Pepsi δαπάνησε περισσότερα από $14 εκατομμύρια και η Coca-Cola δαπάνησε $4.5 εκατομμύρια για τον νόμο S.510 και τον HR 2749 (στεγαστικό).  Άλλα υποστηρικτικά γκρούπ του S.510 είναι η Διεθνής ένωση εμφιαλωμένου Νερού ( International Bottled Water Association), η International Dairy Foods Association, η International Foodservice Distributors Association και η Snack Food Association.Μάλλον καθόλου υποστηρικτές των μικρών παραγωγών ή των φυσικών τροφίμων.

Υπό το πρόσχημα της ασφάλειας των τροφίμων, η 'νομοθεσία’ για τον έλεγχο των τροφίμων υποστηρίζεται ευρέως από τους σημαντικότερους εκπροσώπους των ομάδων συμφερόντων της βιομηχανίας τροφίμων, που δαπάνησαν πάνω από 1 δισ. δολάρια από το 1998 για να επηρεάσουν το Κογκρέσο.
Ο αμερικανικός λαός έχει φωνή στην επιλογή των τροφίμων του, όταν αναμετράται με τις εκατοντάδες εκατομμύρια δολλάρια που οι πολυεθνικές εταιρείες πασάρουν στο Κογκρέσο για να επηρεάσουν τη νομοθεσία; 

Η Monsanto και η ‘τροπολογία’ για τους ελέγχους
 Η τροπολογία "απαλλαγής" ελέγχου περιέλαβε τις επιχειρήσεις με ετήσια έσοδα πάνω από το εξευτελιστικά χαμηλό όριο των $500.000. Έτσι ταυτίζονται ως προς τους ελέγχους οι μικροομεσαίοι παραγωγοί και επιχειρηματίες π.χ. με την Kraft Foods που δημιουργεί τέτοια έσοδα κάθε 7 λεπτά : το 2009  τα έσοδά της ήταν $40 δισεκατομμύρια.
Τέλος, αναφέρεται, ας μην ξεχνάμε ότι ο Ομπάμα έχει προσλάβει πρώην υπαλλήλους της Monsanto, μεταξύ των οποίων τον Michael Taylor τσάρο των Τροφίμων . Οτιδήποτε στηρίζει η Διοίκηση με το πρόσχημα του ελέγχου των τροφίμων ωφελεί οπωσδήποτε την Monsanto, ενώ βλάπτει την βιομηχανία φυσικών τροφίμων και τους μικρούς παραγωγούς. O Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ διεξάγει ήδη ένα γραφειοκρατικό πόλεμο στις ιδιωτικές συμβάσεις με τους παραγωγούς φυσικών τροφίμων.

Μετά την προσωρινή αναστολή του S.510 που αναπέμφθηκε στην Γερουσία λόγω αντισυνταγματικότητας, αναμένεται η επαναψήφισή του. Ο Πρόεδρος Ομπάμα θα υπογράψει το τελικό κείμενο.
Όσο η μάχη για την ελευθερία των τροφίμων μαίνεται στην Αμερική, ως κακοί μιμητές ας προετοιμαζόμαστε και γι’αυτό!

 Πηγές :

Ο οίκος του πνεύματος του Φθα: τώρα

Παραιτείται ο Χόσνι Μουμπάρακ;
Υπό την πίεση των αναταραχών στις μεγάλες πόλεις της χώρας ο Αιγύπτιος πρόεδρος αναμένεται - και πιέζεται - να ανακοινώσει την παραίτησή του και τη διάλυση της κυβέρνησης.
Νείλος, Δημήτρης_ 2008
Οι εξελίξεις στην Τυνησία και η ανατροπή του Προέδρου Μπεν Άλι άνοιξαν τον ασκό του Αιόλου για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες Βορείου Αφρικής και Μέσης Ανατολής, καθώς συνεχίζονται οι βίαιες διαδηλώσεις τόσο στην Αίγυπτο όσο πλέον και στην Υεμένη, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται μεγάλες αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στην Ιορδανία και αρκετοί αναλυτές προειδοποιούν για μετάδοση στην Συρία και τη Λιβύη.

Συνέπεια της έκρυθμης κατάστασης ιδιαίτερα στην Αίγυπτο,
η τιμή του πετρελαίου έχει εκτοξευτεί 4% στα 89,3 δολ. ανά βαρέλι, το δολάριο ενισχύεται στα $1,374 έναντι του ευρώ με τους επενδυτές να στρέφονται σε περιορισμένου ρίσκου τοποθετήσεις ενώ και η Wall Street σημειώνει πτώση άνω του 1,3%.

Στις πιο πρόσφατες εξελίξεις στην Αίγυπτο, το βράδυ της Παρασκευής ο Χόσνι Μουμπάρακ, με την ιδιότητα του επικεφαλής του Στρατού της χώρας, διέταξε απαγόρευση κυκλοφορίας σε Κάιρο, Αλεξάνδρεια και Σουέζ και διέταξε τις στρατιωτικές δυνάμεις να υποστηρίξουν τις αστυνομικές δυνάμεις στην καταστολή της εξέγερσης. 

Τα μεσάνυχτα της Πέμπτης μπλοκαρίστηκε η πρόσβαση στο Internet σε όλη τη χώρα, ενώ οι ανταποκριτές των ξένων πρακτορείων μεταδίδουν ότι υπάρχουν προβλήματα και στην επικοινωνία μεταξύ κινητών τηλεφώνων. Οι διαδηλωτές οργανώνονται μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, ενημερώνοντας τα τζαμιά και τις εκκλησίες στις οποίες μπορούν να συγκεντρωθούν. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η προαναγγελία της διαδήλωσης της Παρασκευής στο Facebook απέκτησε 55.000 οπαδούς. Μία σελίδα στο Facebook καταγράφει περίπου 30 τζαμιά και εκκλησίες συγκέντρωσης διαδηλωτών και αναφέρει πως "οι μουσουλμάνοι και οι χριστιανοί της Αιγύπτου θα παλέψουν εναντίον της διαφθοράς, της ανεργίας, της καταπίεσης και της απουσίας ελευθερίας.
 
Εν τω μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται μεγάλες αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στο Αμμάν της Ιορδανίας, ενώ, χιλιάδες άνθρωποι κατέβηκαν στους δρόμους της πρωτεύουσας της Υεμένης, Σανάα, διαδηλώνοντας κατά του Προέδρου Αλί Αμπντάλα Σάλεχ και απαιτώντας την παραίτησή του. Στα συνθήματά τους περιλαμβάνονταν επίσης αιτήματα για θέσεις εργασίας και κατά της διαφθοράς. Πρόκειται για τη φτωχότερη χώρα του αραβικού κόσμου, που κυβερνάται επί 30 συναπτά έτη από τον Αλί Αμπντάλα Σάλεχ, ο οποίος μάλιστα δήλωσε ότι σκοπεύει να μεταρρυθμίσει το Σύνταγμα ώστε να παραμείνει στην εξουσία για μία ακόμη δεκαετία.Οι μισοί από τα 23 εκατομμύρια κατοίκους ζουν με λιγότερα από 2 δολάρια την ημέρα και το ένα τρίτο υποφέρει από χρόνια πείνα. Οι αντιδράσεις ανάγκασαν τον Πρόεδρο Σάλεχ πρόσφατα να υποσχεθεί αυξήσεις σε μισθούς αλλά σε ορισμένους εργαζομένους, όπως… οι στρατιωτικοί.

Τέλος, όσον αφορά την Τυνησία, οι υπουργοί Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμένεται να εγκρίνουν την Δεύτερα το πάγωμα των λογαριασμών του πρώην προέδρου της Τυνησίας και επιπλέον πρόκειται να προσφέρουν καλύτερους όρους εμπορικών συναλλαγών στην χώρα, ώστε να ενδυναμωθεί η οικονομία της. περισσότερα εδώ 

Η Αραβική Δημοκρατία της Αιγύπτου: جمهوريّة مصر العربيّة
"Κανένας από τους γνωστούς πολιτισμούς δεν μας προσφέρει τη συνέχεια που βρίσκουμε στην Αίγυπτο. Το πολύμορφο Πάνθεο της Αιγύπτου μεταφέρεται ανάμεσα σε χιλιετίες φυλάγοντας μεγάλη ποσότητα ακίνητων κι αμετάβλητων στοιχείων.

Υπήρξαν κύκλοι προηγμένου πολιτισμού για την Αίγυπτο, αλλά και εποχές καταστροφής και σύγχυσης στις οποίες η ΚΕΜ, όπως την ονόμασαν οι Έλληνες, που φαίνεται πως ήταν το αληθινό της όνομα, βυθίστηκε στη βαρβαρότητα των Αφρικάνικων νομαδικών λαών κι έπεσε σε στάδια υποκουλτούρας. Αλλά η διατήρηση της θρησκευτικής της πίστης και ιδιαίτερα οι προσπάθειες ενός είδους Αδελφότητας Μυστών της επέτρεψαν να ξαναγεννηθεί πολλές φορές.

Η Αίγυπτος δίνει μια εικόνα αιωνιότητας και Μυστηρίου. Το γεγονός ότι έχει αμετακίνητους τους θεούς της κατά τη διάρκεια όλων αυτών των αιώνων είναι κάτι που δεν έχει κατορθωθεί ποτέ. Θεολογικές μορφές όπως η Αθώρ, η θεά μητέρα του Σύμπαντος, με τη μορφή της αγελάδας που έχει αστέρια ή τριφύλλια στην κοιλιά της , βρίσκουμε και στις πρώτες δυναστείες της Μέμφιδας και στην εξελληνισμένη Αίγυπτο της εποχής του Ιουλίου Καίσαρα. Σύμβολα όπως το Ανκ ή κλειδί της ζωής διασχίζουν πάνω από 4000 χρόνια έντονης θρησκευτικής ζωής χωρίς καμιά αλλαγή. Κανείς δεν ξέρει από προέρχεται αυτός ο ασκητικός κι εργατικός λαός με τις επιστημονικές γνώσεις και τις παραψυχολογικές δυνάμεις που εξέπληξαν τον Ηρόδοτο κι εξακολουθούν να εκπλήσσουν κι εμάς. Είναι ένας λαός εντελώς διαφορετικός από οποιονδήποτε άλλον.

Το αρχαίο όνομα της χώρας Kemet (km.t), ή ‘μαύρο χωμα, οφείλεται στα πλούσια ιζήματα απο τις πλημμύρες του Νειλου, που ξεχωρίζουν από το "κόκκινο χώμα" (dsr.t) της ερήμου. το όνομα μετεβλήθη από kīmi σε kīmə στην Κοπτική περίοδο της Αιγυπτιακής γλώσσας και μεταφράστηκε στα αρχέγονα Ελληνικά ως Χημία.
Miṣr, مصر το επίσημο αραβικό όνομα της Αιγύπτου είναι σημιτικής προελεύσεως , και σχετίζεται άμεσα με άλλες σημιτικές ονομασίες για την Αίγυπτο, όπως το Εβραϊκό מִצְרַיִם (mitzráyim), που σημαίνει επί λεξει ‘τα δυο στενά (μια αναφορά στον ιστρικό διαχωρισμό σε Άνω και Κατω Αίγυπτο.). Miṣr σημαινε αρχικά ‘μητρόπολη’, ‘πολιτισμός’ αλλά και ‘χώρα’ ή ‘παραμεθόρια χώρα.

Το ελληνικό Αίγυπτος είναι δημιούργημα παραφθοράς της αρχαίας Αιγυπτιακής φράσεως ḥwt-k3-ptḥ, που σήμαινε ‘οίκος του πνεύματος(ka) του Ptah’, ονομασία ενος ναού του θεού Ptah στη Μέμφιδα.

 

Χωρίς χαρτιά, χωρίς άσυλο, χωρίς μνήμη




..."Δεν θα συζητήσω αν έχουν δίκιο οι άδικο οι 237 καταληψίες μετανάστες της Νομικής, ούτε αν ενέργησαν αυτόβουλα ή κάποιος τους υποκινεί. Αν θέλετε στα σχόλια μπορείτε να θίξετε οποιοδήποτε σχετικό θέμα. Εγώ θέλω να σχολιάσω την άποψη που είδα να επαναλαμβάνεται δεκάδες φορές στη μπλογκόσφαιρα, ότι δηλαδή “μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν αυτά”.
Διάβασα, για παράδειγμα, στο antinews.gr, ότι Σε καμμία μα καμμία ευρωπαϊκή χώρα, σε κανένα συγκροτημένο κράτος του κόσμου ολόκληρου, κράτος με στοιχειώδη σεβασμό του νόμου και του ελάχιστου δημόσιου συμφέροντος, δεν θα μπορούσε ατιμώρητα να λάβει χώρα τέτοιο γεγονός και να ξημερώσουν το πρόβλημα κι οι αυτουργοί του απείραχτοι. Αυτό κάθε άλλο παρά αληθεύει -και, επειδή ο κ. Φαήλος Κρανιδιώτης, που έχει γράψει το άρθρο, και εγγράμματος και ενήμερος είναι, πρόκειται για ολοφάνερο και συνειδητό ψέμα.
Μετανάστες χωρίς χαρτιά υπάρχουν εδώ και δεκαετίες σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες (και στις ΗΠΑ-Καναδά) και στις χώρες αυτές είναι συνηθισμένο, κατά καιρούς, ομάδες μεταναστών, συνήθως με τη βοήθεια αλληλέγγυων πολιτών της χώρας, να προβαίνουν σε θεαματικές καταλήψεις διεκδικώντας νομιμοποίηση. Η πρώτη τέτοια ενέργεια που πήρε μεγάλη δημοσιότητα ήταν η κατάληψη της εκκλησίας του Αγίου Βερνάρδου, στο 18ο διαμέρισμα του Παρισιού, το 1996, από 300 μετανάστες χωρίς χαρτιά, τους περισσότερους Αφρικανούς (από το Μάλι και  τη Σενεγάλη). Ο Π. Μπουκάλας αναφέρεται στο άρθρο του στην υπόθεση αυτή, αλλά κάνει ένα λαθάκι, δηλ. αφήνει να εννοηθεί ότι η επέμβαση της αστυνομίας ήταν ακαριαία, ενώ στην πραγματικότητα οι μετανάστες έμειναν δύο μήνες μέσα στην εκκλησία μέχρι τελικά να μπει η αστυνομία και να τους εκκενώσει με τη βία. Στη συνέχεια, κάποιοι από αυτούς νομιμοποιήθηκαν, άλλοι όχι.
Το περιστατικό αυτό φυσικά δεν ήταν το μοναδικό, τέτοια επαναλαμβάνονται στο Παρίσι κάθε χρόνο. Για παράδειγμα, πέρσι τον Ιούνιο (του 2010) περίπου 2000 μετανάστες χωρίς χαρτιά κατέλαβαν έναν εμβληματικό χώρο της πόλης, την πλατεία μπροστά στην Όπερα, και έμειναν εκεί αρκετές μέρες (νομίζω δύο εβδομάδες) και αποχώρησαν αφού η κυβέρνηση ικανοποίησε κάποια αιτήματά τους.
Οι μετανάστες χωρίς χαρτιά λέγονται στα γαλλικά les sans-papiers. Όμως το φαινόμενο δεν είναι κάποια “γαλλική εξαίρεση”. Στα ισπανικά οι αντίστοιχοι μετανάστες λέγονται sin papeles (χωρίς χαρτιά, πάλι) και έχουν κατ’ επανάληψη κάνει θεαματικές καταλήψεις, όπως ας πούμε σε 10 εκκλησίες της Βαρκελώνης το 2001 ή στον Καθεδρικό ναό της Βαρκελώνης λίγα χρόνια αργότερα. Άλλοτε δικαιώθηκαν (άλλωστε η κυβέρνηση Θαπατέρο έχει κατ’ επανάληψη νομιμοποιήσει παράνομους μετανάστες), άλλοτε τους έβγαλε η αστυνομία με το ζόρι.
Ακόμα και στην ελάχιστα χαλαρή και μεσογειακή Ελβετία, πέρσι το καλοκαίρι, 300 μετανάστες και πρόσφυγες χωρίς χαρτιά κατέλαβαν ένα πάρκο στο κέντρο της Βέρνης, της πρωτεύουσας της χώρας. Θα μπορούσα να συνεχίσω να φέρνω παραδείγματα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά νομίζω ότι περιττεύει. Αποδείχτηκε θαρρώ ότι το επιχείρημα του κ. Φαήλου, ότι τέτοια πράγματα μόνο στην Ελλάδα γίνονται, είναι έωλο"...συνέχεια εδώ
Αναρτήθηκε από : http://sarantakos.wordpress.com

Ο Μοχάμεντ, ο Σάλεμ και η Λεϊλά



Ο αδελφός του Τυνήσιου που αυτοπυρπολύθηκε, ξεκινώντας την «επανάσταση των γιασεμιών», αρνήθηκε να πουλήσει τον πάγκο του «μάρτυρα».

«Μου προσέφεραν από την Σαουδική Αραβία και την Υεμένη 10.000 ευρώ για τον πάγκο των φρούτων και των λαχανικών του αδελφού μου, αλλά δε θα τον πουλήσω ποτέ» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο Σάλεμ, ο αδελφός του Μοχάμεντ Μπουαζίζι, του «μάρτυρα» που μετά από την αυτοπυρπόλησή του ξεκίνησε η λεγόμενη επανάσταση των γιασεμιών στην Τυνησία.
«Προτιμώ να τον κρατήσω στην μνήμη του αδελφού μου. Μία μέρα, μπορεί να θεωρείται μνημείο» πρόσθεσε.
Ο 26χρονος Μοχάμεντ Μπουαζίζι αυτοπυρπολήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου μπροστά από κυβερνητικό κτίριο στην πόλη Σίντι Μπουζίντ, διαμαρτυρόμενος για την κατάσχεση του πάγκου του από αστυνομικούς επειδή λειτουργούσε χωρίς άδεια. Η πράξη του αυτή έγινε η αρχή της επανάστασης κατά του Τυνήσιου πρώην προέδρου Μπεν Άλι και έτσι σήμερα η Τυνησία εισάγει τον πολυκοματισμό,με το υπουργικό συμβούλιο να εγκρίνει νομοσχέδιο για την άρση απαγόρευσης λειτουργίας πολιτικών κομμάτων και γενική αμνηστία για τους πολιτικούς κρατουμένους.
Παράλληλα δύο Αιγύπτιοι αποπειράθηκαν σήμερα να αυτοπυρποληθούν ανεβάζοντας στους πέντε (ή κατ' άλλες πηγές 8) τον αριθμό των πολιτών που προχώρησαν σε παρόμοιες ενέργειες. Το ίδιο στην Αλγερία.
Και όσο ο Αραβικός λαός αυτοπυρπολείται,  η σύζυγος του Μπεν Αλί, Λεϊλά Τραμπελσί, κατα την Le Monde φέρεται ότι απαίτησε και έλαβε από την Κεντρική Τράπεζα Τυνησίας ράβδους χρυσού και ο Μπεν Αλί δραπέτευσε με 1,5 τόνους χρυσού.

...αξίες και λεϊλα-σίες
Πηγή : http://www.kathimerini.gr,http://www.sofokleousin.gr