Και με ΟΧΙ και με ΝΑΙ ξέρουμε τι ξημερώνει, έτσι;

Τί σημαίνει το νέο δάνειο - Με ποιούς όρους θα δοθεί

Οι λεπτομέρειες

Tvxs.gr, 01 Ιουλ. 2015

Tρίτο πακέτο, με νέο δάνειο και conditionalities, δηλαδή, αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις, σημαίνει το αίτημα Τσίπρα για διετή συμφωνία με τον ESM (Εuropean Stability Mechanism) - ένα αίτημα, που φαίνεται να παίρνει, κατ' αρχάς, το «πράσινο φως» του Eurogroup.



Η διετής συμφωνία που ζητά η Ελλάδα, με βάση το καταστατικό του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) μπορεί να μην περιλαμβάνει το ΔΝΤ, η τελική όμως ή όχι συμμετοχή του Ταμείου συνιστά θέμα πολιτικής απόφασης. Τον ισχυρότερο ρόλο στις αποφάσεις του ESM έχει η Γερμανία η οποία έχει ποσοστό 27,6% στο Μηχανισμό - ποσοστό το οποίο συνιστά blocking minority, δηλαδή αναστέλουσα μειοψηφία.

Στην επιστολή του προς τους επικεφαλής του Eurogroup και του ESM, Γερούν Ντάισελμπλουμ και Κλάους Ρέγκλινγκ, ο πρωθυπουργός επικαλείται τα άρθρα 2, 12, 13 και 16 του καταστατικού του μόνιμου Μηχανισμού Στήριξης.

Tα συγκεκριμένα άρθρα προβλέπουν ότι το αίτημα πρέπει να αξιολογηθεί από την Κομισιόν και την ΕΚΤ, τόσο ως προς τις χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας όσο και από τη βιωσιμότητα του χρέους, ενώ «εφόσον κρίνεται χρήσιμο και εφικτό η εν λόγω εκτίμηση μπορεί να διενεργείται από κοινού με το ΔΝΤ».

Εάν εκδοθεί απόφαση χρηματοπιστωτικής συνδρομής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η ΕΚΤ θα πρέπει να διαπραγματευθούν με το ενδιαφερόμενο μέλος Μνημόνιο Κατανόησης (Memorandum of Understanding, σύμφωνα με το άρθρο 13), στο οποίο θα περιγράφονται οι όροι της οικονομικής στήριξης. Η εν λόγω συμφωνία, με τους όρους της οικονομικής στήριξης, υπογράφεται από την Κομισιόν εξ ονόματος του ESM, ενώ επίσης η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεργασία με την ΕΚΤ, αναλαμβάνει την παρακολούθηση τήρησης των όρων του προγράμματος.

Αναλυτικά, τα επίμαχα άρθρα του καταστατικού του ESM προβλέπουν:

ΑΡΘΡΟ 12 Αρχές

Εφόσον είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση της χρηματοοικονομικής σταθερότητας της ζώνης του ευρώ στο σύνολό της και των κρατών μελών της, ο ΕΜΣ δύναται να παρέχει στήριξη σταθερότητας σε μέλος του ΕΜΣ, κάτω από αυστηρούς όρους, κατάλληλους για το επιλεγμένο μέσο χρηματοπιστωτικής συνδρομής. Οι εν λόγω όροι μπορούν να καλύπτουν το φάσμα από ένα πρόγραμμα μακροοικονομικής προσαρμογής έως τη συνεχή τήρηση προκαθορισμένων όρων επιλεξιμότητας.

2. Με την επιφύλαξη του άρθρου 19, η στήριξη σταθερότητας του ΕΜΣ μπορεί να παρέχεται με τα μέσα που προβλέπονται στα άρθρα 14 έως 18.

3. Από 1ης Ιανουαρίου 2013, σε όλα τα νέα κρατικά χρεόγραφα της ζώνης του ευρώ με προθεσμία λήξης άνω του έτους θα περιλαμβάνονται ρήτρες συλλογικής δράσης με τρόπο που να διασφαλίζει ότι οι νομικές τους συνέπειες είναι απαράλλακτες.

ΑΡΘΡΟ 13 Διαδικασία για τη χορήγηση στήριξης σταθερότητας

1. Μέλος του ΕΜΣ μπορεί να ζητήσει στήριξη σταθερότητας με αίτηση προς τον πρόεδρο του συμβουλίου διοικητών. Η εν λόγω αίτηση αναφέρει τα μέσα χρηματοπιστωτικής συνδρομής που πρέπει να εξεταστούν. Με την παραλαβή της αίτησης, ο πρόεδρος του συμβουλίου διοικητών αναθέτει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεργασία με την ΕΚΤ, τα ακόλουθα:

α) να εκτιμήσει την ύπαρξη κινδύνου για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα της ζώνης του ευρώ στο σύνολό της ή των κρατών μελών της, εκτός εάν η ΕΚΤ έχει ήδη υποβάλει σχετική ανάλυση βάσει του άρθρου 18 παράγραφος 2,
β) να εκτιμήσει εάν το δημόσιο χρέος είναι βιώσιμο. Εφόσον κρίνεται χρήσιμο και εφικτό, η εν λόγω εκτίμηση αναμένεται να διενεργείται από κοινού με το ΔΝΤ,
γ) να εκτιμήσει τις πραγματικές ή δυνητικές ανάγκες χρηματοδότησης του συγκεκριμένου
μέλους του ΕΜΣ

2. Βάσει της αίτησης του κράτους μέλους του ΕΜΣ και της κατά την παράγραφο 1 εκτίμησης, το συμβούλιο διοικητών δύναται να αποφασίσει να χορηγήσει, κατ' αρχήν, στήριξη σταθερότητας στο ενδιαφερόμενο μέλος του ΕΜΣ με τη μορφή διευκόλυνσης χρηματοπιστωτικής συνδρομής.

3. Εάν εκδοθεί απόφαση σύμφωνα με την παράγραφο 2, το συμβούλιο διοικητών αναθέτει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή– σε συνεργασία με την ΕΚΤ και, εφόσον είναι εφικτό, από κοινού με το ΔΝΤ – να διαπραγματευθεί με το ενδιαφερόμενο μέλος του ΕΜΣ μνημόνιο κατανόησης («ΜΚ») όπου θα περιγράφονται αναλυτικά οι όροι που θα συνδέονται με τη διευκόλυνση χρηματοπιστωτικής συνδρομής. Το περιεχόμενο του ΜΚ αντικατοπτρίζει τις αδυναμίες που πρέπει να αντιμετωπιστούν και το μέσο χρηματοπιστωτικής συνδρομής που έχει επιλεγεί.

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΕΜΣ καταρτίζει πρόταση συμφωνίας για διευκόλυνση χρηματοπιστωτικής συνδρομής, περιλαμβάνουσα τους όρους και τις προϋποθέσεις χρηματοδότησης, καθώς και την επιλογή των μέσων, που υποβάλλεται στο συμβούλιο διοικητών προς έγκριση. Το ΜΚ συνάδει πλήρως με τα μέτρα συντονισμού των οικονομικών πολιτικών που προβλέπονται στη ΣΛΕΕ, ιδίως με τυχόν πράξεις του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης οποιασδήποτε γνώμης, προειδοποίησης, σύστασης ή απόφασης απευθυνόμενης στο ενδιαφερόμενο μέλος του ΕΜΣ.

4. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογράφει το ΜΚ εξ ονόματος του ΕΜΣ, υπό τον όρο της προηγούμενης τήρησης των προϋποθέσεων που καθορίζονται στην παράγραφο 3 και της προηγούμενης έγκρισης από το συμβούλιο διοικητών.

5. Το συμβούλιο διευθυντών εγκρίνει τη συμφωνία για διευκόλυνση χρηματοπιστωτικής συνδρομής στην οποία παρουσιάζονται αναλυτικά οι χρηματοοικονομικές πτυχές της στήριξης σταθερότητας που πρόκειται να χορηγηθεί και, κατά περίπτωση, την εκταμίευση της πρώτης δόσης της συνδρομής.

6. Ο ΕΜΣ θεσπίζει κατάλληλο σύστημα προειδοποίησης για να εξασφαλίσει ότι λαμβάνει εγκαίρως οποιεσδήποτε αποπληρωμές οφείλει το μέλος του ΕΜΣ στο πλαίσιο της στήριξης σταθερότητας.

7. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – σε συνεργασία με την ΕΚΤ και, εφόσον είναι εφικτό, από κοινού με το ΔΝΤ – επιφορτίζεται με την παρακολούθηση της συμμόρφωσης προς τους όρους που συνοδεύουν τη διευκόλυνση χρηματοπιστωτικής συνδρομής.

ΑΡΘΡΟ 16 Δανειοδότηση

1. Το συμβούλιο διοικητών δύναται να αποφασίσει να χορηγήσει χρηματοπιστωτική συνδρομή με τη μορφή δανείου σε μέλος του ΕΜΣ, σύμφωνα με το άρθρο 12.

2. Οι όροι που συνδέονται με τα δάνεια ΕΜΣ περιέχονται σε πρόγραμμα μακροοικονομικής προσαρμογής που παρουσιάζεται αναλυτικά στο ΜΚ, σύμφωνα με το άρθρο 13 παράγραφος 3.

3. Οι χρηματοοικονομικοί όροι και οι προϋποθέσεις κάθε δανείου ΕΜΣ καθορίζονται σε συμφωνία για διευκόλυνση χρηματοπιστωτικής συνδρομής, που πρέπει να υπογραφεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο.

4. Το συμβούλιο διευθυντών εγκρίνει τις αναλυτικές κατευθυντήριες γραμμές για τις λεπτομέρειες εφαρμογής των δανείων ΕΜΣ.

5. Το συμβούλιο διευθυντών αποφασίζει με αμοιβαία συμφωνία, βάσει πρότασης του διευθύνοντος συμβούλου και αφού λάβει έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σύμφωνα με το άρθρο 13 παράγραφος 7, την εκταμίευση των δόσεων της χρηματοπιστωτικής συνδρομής που έπονται της πρώτης δόσης.

πρωί-πρωί Δευτέρας, που ο ήλιος πάλι θ´ανατείλει αναπόφευκτα

Ελλάδα :Πρόγραμμα 100 ημερών, που θα αποτελέσει ένα «ηλεκτροσόκ κινήτρων»

Από   /  1 Ιουλίου 2015  /  

Ενδιαφέρουσες προτάσεις για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στη βάση μιας συμφωνίας, η οποία θα έχει τη σύμφωνη γνώμη των θεσμών αλλά και της πλειοψηφίας όλων των πολιτικών κομμάτων της χώρας μας αναπτύσσει ο Επίτιμος Πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννος Γραμματίδης στη συνέντευξή που έδωσε για την ιστοσελίδα europenow.gr

Ενδιαφέρουσες προτάσεις για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στη βάση μιας συμφωνίας, η οποία θα έχει τη σύμφωνη γνώμη των θεσμών αλλά και της πλειοψηφίας όλων των πολιτικών κομμάτων της χώρας μας αναπτύσσει ο Επίτιμος Πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου κ. Γιάννος Γραμματίδης στη συνέντευξή που έδωσε για  την ιστοσελίδα europenow.gr

Προτείνει  ένα οικονομικό Πρόγραμμα πού να μπορεί να αποτελέσει βάση μίας νέας διαπραγμάτευσης αλλά και μίας εκ βάθρων δίκαιης και ουσιαστικής οικονομικής ανάπτυξης, ικανής να οδηγήσει σε κοινωνική πρόοδο και ασφάλεια, με βασικό άξονα την εξισορρόπηση μέτρων δημοσιονομικής ανάκαμψης και ανάπτυξης.

Το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, κατά τον κ. Γραμματίδη, θα πρέπει να χωρίζεται σε δύο βασικές κατευθύνσεις: τα βραχυπρόθεσμα και μέσο-μακροπρόθεσμα μέτραΤα βραχυπρόθεσμα μέτρα, επισημαίνει, θα πρέπει νά υλοποιηθούν μέσα σε ένα πρόγραμμα 100 ημερών, που θα αποτελέσει ένα «ηλεκτροσόκ κινήτρων».

-Κύριε Γραμματίδη, πως πιστεύετε ότι μπορεί να επιτευχθεί μια συμφωνία Ελλάδας –πιστωτών για την ανάπτυξη της χώρας;

«Προϋπόθεση κάθε συμφωνίας θα είναι σαφώς η σύμφωνη γνώμη των θεσμών αλλά και της πλειοψηφίας όλων των πολιτικών κομμάτων της χώρας μας που θα πρέπει να εγγυηθούν την τήρηση μιας τέτοιας συμφωνίας έτσι ώστε αυτή να καταλήξει σε μία ουσιαστική και μακρόπνοη συνεργασία μέσα σε πνεύμα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας.  Θα πρέπει να προταθεί ένα Οικονομικό Πρόγραμμα πού να μπορεί να αποτελέσει βάση μίας νέας διαπραγμάτευσης αλλά και μίας εκ βάθρων δίκαιης και ουσιαστικής οικονομικής ανάπτυξης ικανής να οδηγήσει σε κοινωνική πρόοδο και ασφάλεια. Βαθιά μου πεποίθηση είναι ότι μόνο ένα τέτοιο αξιόπιστο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα μπορεί να αποφέρει τη μέγιστη δυνατή ευελιξία από πλευρά των θεσμών, ώστε να προχωρήσει επιτέλους η χώρα μας μπροστά, αφήνοντας βαρίδια και κόκκινες γραμμές που τελικά προστατεύουν ιδεοληψίες του χθες και όχι το αύριο της κοινωνίας μας».

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το μοντέλο ανάπτυξης πού οι πιστωτές μας θεωρούν πιό κατάλληλο για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας;

«Το νέο Πρόγραμμα πρέπει αντανακλά όλα όσα ως χώρα  έχουμε πετύχει, τα αίτια όσων μέτρων δεν έχουν αποδώσει, τις στρεβλώσεις που είναι απολύτως αναγκαίο να αντιμετωπίσουμε και τις πρακτικές – τακτικές κινήσεις ώστε να ξεπεράσουμε τις απόψεις που μπορεί να έχει ο οποιοσδήποτε για κάθε ειδικό τομέα της οικονομίας, προχωρώντας σε μία ολιστική στρατηγική προς όφελος όλης της οικονομίας. Βασικός άξονας του προτεινόμενου προγράμματος είναι συνεπώς η εξισορρόπηση μέτρων δημοσιονομικής ανάκαμψης και ανάπτυξης. 

Το νέο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων θα πρέπει να χωρίζεται σε δύο βασικές κατευθύνσεις: τα βραχυπρόθεσμα και μέσο-μακροπρόθεσμα μέτρα. Τα βραχυπρόθεσμα μέτρα θα πρέπει νά υλοποιηθούν μέσα σε ένα πρόγραμμα 100 ημερών που θα αποτελέσει ένα «ηλεκτροσόκ κινήτρων», που να περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα:

×        Μηδενικό φορολογικό συντελεστή για νεοφυείς επιχειρήσεις για διάστημα 5 ετών και αναλογικές με τα όποια έσοδα ασφαλιστικές εισφορές

×        Φόρος 12,5% για όλες τις επιχειρήσεις

×        Εφαρμογή αναπτυξιακού νόμου που θα εστιάζει σε κρατικές επιχορηγήσεις  “grants”, ώστε να παρέχει επενδυτικά κίνητρα με έμφαση στις ευαίσθητες περιοχές όπως την Ήπειρο και την Δυτική Μακεδονία

×        Άμεση απλοποίηση των διαδικασιών για την έναρξη μίας επιχείρησης

×        Άνοιγμα όλων των επαγγελμάτων με διάταξη νόμου

Το πακέτο μεταρρυθμίσεων που αφορά τα μέσο-μακροπρόθεσμα μέτρα πού θά περιλαμβάνει άρση των στρεβλώσεων της οικονομίας, θα είναι μέρος μίας δανειακής σύμβασης 30-50 δισεκατομμυρίων ευρώ πού θα αφορούν την κάλυψη των σημερινών αναπτυξιακών αναγκών της Ελλάδος (δημόσιες επενδύσεις, εργαλεία για την παροχή κινήτρων σε επιχειρηματίες και προγράμματα επανένταξης ανέργων) και θα αποτελέσουν καταλύτη πραγματικής ανάπτυξης – ικανής να αποπληρώσει με συνέπεια τις δανειακές υποχρεώσεις σε βάθος χρόνου. Γι’ αυτό είναι αναγκαία η επιμήκυνση της ωρίμανσης των δανείων τής χώρας για 50 χρόνια, καθώς και το πάγωμα αποπληρωμής επιτοκίων για 8 έτη. Θα πρέπει να υπάρξει πρωτογενές πλεόνασμα κάθε χρόνο, αλλά με μεγαλύτερη επιείκεια  για τα πρώτα 2 χρόνια λόγω των ειδικών συνθηκών της οικονομίας».

Ποιοί είναι οι λόγοι για τους οποίους οι θεσμοί θα αποδέχονταν ένα τέτοιο μοντέλο;

«Είναι η μόνη δυνατότητα διεύρυνσης της φορολογικής βάσης και μέσα από την επιθυμητή ανταγωνιστικότητα της οικονομίας».

Θεωρείτε εύκολο να εφαρμόσει η κυβέρνηση ένα τέτοιο μοντέλο ανάπτυξης ;

«Τίποτα δεν είναι εύκολο σε μια κλειστή οικονομία όπως η ελληνική. Πρέπει όμως να γίνει μια αρχή αν θέλουμε να ξεπεράσουμε την κρίση και να θέσουμε τις προϋποθέσεις ανάπτυξης».

- See more at: http://europenow.gr/2015/07/ellada-programma-100-imerwn-pou-tha-apotelesei-ena-ilektrosok-kinitrwn/#sthash.OM7kNO55.dpuf

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

«Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τους λόγους που σας οδήγησαν στην διακοπή των διαπραγματεύσεων, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι με τις εκβιαστικές ενέργειες τους οι δανειστές στοχεύουν στην δημιουργία «ασύμμετρων σχέσεων εξάρτησης» με την χώρα μας.
Όμως ακόμα και στις συνθήκες αυτές που ο συσχετισμός των δυνάμεων είναι σε βάρος της ελληνικής κυβέρνησης, θεωρούμε ότι το βραχυπρόθεσμο και μεσομακροπρόθεσμο συμφέρον της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας δεν συμπίπτει με την επιλογή της διακοπής των διαπραγματεύσεων, γιατί αντικειμενικά περιορίζει τη δυνατότητα κατάθεσης και διαπραγμάτευσης εναλλακτικών και έντιμων λύσεων με τις λιγότερες συνέπειες για τη χώρα μας και το λαό μας. 
Για τους λόγους αυτούς, σας καλούμε με πολιτική γενναιότητα και εντιμότητα, που άλλωστε σας διακρίνει, να αναλάβετε πρωτοβουλία επανέναρξης των διαπραγματεύσεων και επανεξέτασης του δημοψηφίσματος της Κυριακής 5 Ιουλίου 2015, το οποίο εκτιμούμε ότι, εξ αντικειμένου, δεν μπορεί να δώσει βιώσιμη λύση στο αδιέξοδο.
Με τιμή,
Κώστας Βεργόπουλος
Κώστας Μελάς
Σάββας Ρομπόλης».

Έκκληση


Έκκληση

Συντάκτης: Κωνσταντίνος Τσουκαλάς

Ο Κωνστσταντίνος Τσουκαλάς, μέσω της «Εφημερίδας των Συντακτών, απευθύνει έκκληση στην κυβέρνηση για τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων

01.07.2015, 10:15 | ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτή την ύστατη στιγμή κάνω έκκληση στην κυβέρνηση για την αναγκαιότητα συνέχισης των διαπραγματεύσεων. Ακόμα και αν η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν είναι εκείνη στην οποία όλοι ελπίζαμε και προσβλέπαμε, οι ιστορικές τύχες της Ελλάδας και της Ευρώπης εξακολουθούν να είναι αλληλένδετες.

Πιστεύω λοιπόν ότι η νόμιμη κυβέρνηση της Αριστεράς που εκπροσωπεί τη χώρα μας δεν έχει άλλη επιλογή από το να πάρει πρωτοβουλίες τώρα, εδώ και αμέσως. Και οι πρωτοβουλίες αυτές δεν μπορεί να είναι άλλες από τη συνέχιση της διαβούλευσης εις πείσμα των εκβιαστικών όρων που μας επιβάλλονται.

Δεν μας επιτρέπεται να παράσχουμε πρόσθετα επιχειρήματα και άλλοθι σε εκείνους που δεν ζητάν τίποτε καλύτερο από το να επιρρίψουν στην Ελλάδα την αποκλειστική «ευθύνη» για τη διακοπή των συζητήσεων. Και δεν δικαιούμαστε να απεμπολήσουμε τα πανίσχυρα όπλα μας, που δεν είναι άλλα από το δίκαιο και τον ορθό λόγο.

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η δραματική κατολίσθηση των όρων διαβίωσης ενός ολόκληρου λαού συνιστά απόλυτη ηθική δικαίωση των αξιακά αδιαπραγμάτευτων ελληνικών θέσεων. Οπως και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η πλήρης αποτυχία της πολιτικής της λιτότητας συνιστά ακαταμάχητο επιχείρημα εναντίον όσων επιμένουν πεισματικά στη συνέχιση των υφεσιακών μέτρων.

Θέλω να ελπίζω πως στην παρούσα φάση η όποια πρωτοβουλία ήθελε προκύψει αυτές τις κρίσιμες στιγμές, θα μπορέσει να συμβάλει τουλάχιστον στην αναστολή του διαφαινόμενου αδιέξοδου.

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη ιστορική καμπή. Σε μια μόνο στιγμή κρίνονται το μέλλον της Ελλάδας, η αξιοπιστία της κυβερνώσης Αριστεράς και οι μακροπρόθεσμες προοπτικές της Ευρώπης. Και δεν μπορούμε να αφήσουμε καμία στιγμή και καμία ευκαιρία να κυλήσουν ανεκμετάλλευτες. Ας μη φτάσει ποτέ η ώρα εκείνη που θα λέμε πως «η στιγμή της ελευθερίας μας ήταν χθες».

Αγαπητέ κ. Πρωθυπουργέ,

Γράφω για να σας ενημερώσω ότι από την δημοκρατική κατάρρευση της κυβέρνησής σας , δια του δημοκρατικού δημοψηφίσματος, επιλέγω να αποσύρετε το δημοψήφισμα και να βρείτε κοινό τόπο με την αγαπητή Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ και τους αγαπητούς Προέδρους ΕΕ και ΕΚΤ σύμφωνα με την παρακάτω πρότασή σας:

Προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
κ. Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ
Προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας
κ. Μάριο Ντράγκι
Προς την Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ
κα Κριστίν Λαγκάρντ

Αγαπητή Γενική Διευθύντρια, αγαπητοί Πρόεδροι,
Γράφω για να σας ενημερώσω για τη θέση της Ελληνικής Δημοκρατίας έναντι του καταλόγου των Προαπαιτούμενων της Συμφωνίας σε Τεχνικό Επίπεδο όπως δημοσιεύθηκε στις 28 Ιουνίου 2015 στον ιστότοπο της Ευρωπαϊκης Επιτροπής.
Η Ελληνική Δημοκρατία είναι έτοιμη να δεχθεί αυτή τηΣυμφωνία σε Τεχνικό Επίπεδο έπειτα από τις ακόλουθες τροποποιήσεις, προσθήκες ή αποσαφηνίσεις, ως μέρος μιας παράτασης του εκπνέοντος προγράμματος του EFSF και της νέας Δανειακής Συμφωνίας με το ESM για την οποία υποβλήθηκε αίτημα σήμερα, Τρίτη 30 Ιουνίου 2015.
Όπως θα επισημάνετε, οι τροποποιήσεις μας είναι συγκεκριμένες και σέβονται πλήρως την συνοχή και την αξιοπιστία του σχεδιασμου του συνολικού προγράμματος.
1. Μεταρρύθμιση ΦΠΑ
Διατήρηση της έκπτωσης του 30% στα νησιά, η οποία θα εφαρμοσθεί επί των νέων συντελεστών.
2. Δημοσιονομικά διαρθρωτικά μέτρα:
Σταδιακή αύξηση της προκαταβολής του φόρου εισοδήματος των ατομικών επιχειρήσεων στο 100% και σταδιακή εξάλειψη της προνομιακής φορολογικής αντιμετώπισης των αγροτών (περιλαμβανομένων των επιδοτήσεων για τον ειδικό φόρο στο ντίζελ) έως το τέλος του 2017. Μείωση της οροφής των στρατιωτικών δαπανών κατά 200 εκατ. ευρώ το 2016 και 400 εκατ. ευρώ το 2017 μέσω μιας στοχευμένης ομάδας δράσεων, περιλαμβανομένης μιας μείωσης του συνόλου των υπαλλήλων και των προμηθειών.
3. Συντάξεις:
Η μεταρρύθμιση του 2010 θα εφαρμοσθεί πλήρως, αλλά η μεταρρύθμιση του 2012 (παράγοντας βιωσιμότητας) θα αναβληθεί έως ότου εφαρμοσθεί η νέα νομοθετική μεταρρύθμιση τον Οκτώβριο 2015. Το ΕΚΑΣ θα εξαλειφθεί σταδιακά έως το τέλος του 2019, αλλά χωρίς οποιαδήποτε άμεση ενέργεια έναντι του κορυφαίου 20% των δικαιούχων.
Όλοι οι φόροι υπέρ τρίτων θα εξαλειφθούν σταδιακά έως το τέλος του 2017, αρχίζοντας από τις 31 Οκτωβρίου 2015.
4. Αγορές εργασίας:
Το νέο πλαίσιο θα νομοθετηθεί το φθινόπωρο 2015.
5. Αγορές προϊόντων:
Άμεση εφαρμογή συγκεκριμένων συστάσεων από την εργαλειοθήκη 1 του ΟΟΣΑ (τουριστικές μισθώσεις, τουριστικά λεωφορεία, άδειες φορτηγών, κώδικας δεοντολογίας για παραδοσιακά τρόφιμα και ευρωκώδικες για τα δομικά υλικά), εργαλειοθήκη 2 (ποτά και πετρελαϊκά προϊόντα) και άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων των συμβολαιογράφων, των αναλογιστών και των δικαστικών επιμελητών, απελευθέρωση της αγοράς για τα γυμναστήρια και εξάλειψη σημαντικού ποσοστού φόρων υπέρ τρίτων.
Επιπλέον, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ, εφαρμογή ενός φιλόδοξου μεταρρυθμιστικού προγράμματος που περιλαμβάνει:
-Δημιουργία One-Stop-Shop (OSS) υπηρεσιών για τις επιχειρήσεις (ανάλυση βέλτιστης πρακτικής, καθώς και ένας ήδη προετοιμασμένος και ολοκληρωμένος σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ συνολικός οδικός χάρτης)
- Άμεση πραγματοποίηση μιας συνολικής αξιολόγησης του ανταγωνισμού σε συγκεκριμένους τομείς που χαρακτηρίζονται από ολιγοπωλιακές πρακτικές (π.χ. κατασκευές, χονδρεμπόριο, αγροτικά προϊόντα, μέσα ενημέρωσης κλπ.) και ανάλογη υιοθέτηση συστάσεων (οδικός χάρτης και χρονοδιάγραμμα που έχουν ήδη ετοιμαστεί από τον ΟΟΣΑ).
-Ο ΑΔΜΗΕ θα διαχωρισθεί από την ΔΕΗ σε μια χωριστή νομική οντότητα που θα τελεί υπό πλειοψηφικό κρατικό έλεγχο.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την υποστήριξή σας.

Η ελίτ της Ευρώπης θέλει αλλαγή καθεστώτος στην Ελλάδα

ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΑΠΟ GUARDIAN: Οι Ευρωπαίοι δεν συνθηκολογούν γιατί θέλουν άλλη κυβέρνηση στην Ελλάδα

«Η ελίτ της Ευρώπης θέλει αλλαγή καθεστώτος στην Ελλάδα»
guardian
 Category: ΕλλάδαΚόσμοςΠολιτική Ετικέτες:
«Είναι πλέον σαφές ότι οι δυνάμεις της Γερμανίας και της Ευρώπης δεν θέλουν απλά η ελληνική κυβέρνηση να συνθηκολογήσει», επισημαίνει ο Βρετανός αρθρογράφος Seumas Milne του Guardian, υπογραμμίζοντας πως ο πραγματικός σκοπός τους είναι η αλλαγή καθεστώτος.
«Αυτό φυσικά δεν θα επιτευχθεί με στρατιωτική παρέμβαση – αυτή η επιχείρηση κατευθύνεται από το Βερολίνο και τις Βρυξέλλες, και όχι από την Ουάσιγκτον», αναφέρει χαρακτηριστικά ο αρθρογράφος. 
Σχολιάζοντας τη χθεσινή αντίδραση της Γερμανίδας καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ καθώς και των επικεφαλής της Κομισιόν και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στη νέα πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, ο Milne επισημαίνει ότι η πρόθεση των πιστωτών να ρίξουν την εκλεγμένη κυβέρνηση στην Αθήνα δεν μπορεί πλέον να αμφισβητείται.
«Όλες τους οι ενέργειες τις τελευταίες εβδομάδες σε σχέση με την αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που ψηφίστηκε για να ανατρέψει τις πολιτικές λιτότητας, φαίνεται να έχουν σχεδιαστεί για να προκαλέσουν διχασμό ή να δυσφημίσουν την κυβέρνηση του Τσίπρα», προσθέτει το δημοσίευμα. 
Αν και η χθεσινή πρόταση του Έλληνα πρωθυπουργού έμοιαζε σχεδόν με πλήρη αποδοχή του πακέτου λιτότητας για το οποίο οι Έλληνες καλούνται να ψηφίσουν αυτή την Κυριακή, η Μέρκελ απάντησε ότι δεν μπορούν να υπάρξουν συνομιλίες έως ότου το δημοψήφισμα λάβει χώρα. Αυτό για τον αρθρογράφο αποτελεί ξεκάθαρο δείγμα των προθέσεων των δανειστών που θέλουν να «ξεφορτωθούν» τον Τσίπρα

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας ποταμός

Παραμύθι απ´ την Ινδία


Μια φορά κι έναν καιρό ένας ποταμός έτρεχε ήρεμα πάνω στην καλοβολεμένη από λάσπη κοίτη του. Τα νερά του ήταν θολά και μέσα τους ζούσαν βαριά και μολυβένια ψάρια, απ' αυτά που αναζητούν την τροφή τους στη λάσπη.
Επειδή ήταν ρηχός, κανένας δεν είχε την ιδέα να κάνει γέφυρα και έτσι όλοι αρκούνταν στο να ρίχνουν μέσα του μερικές μεγάλες πέτρες και να «σχεδιάζουν» δρόμους, που μόλις βρέχονταν από τα ήρεμα και αργά νερά.
Τα ζώα του δάσους τον περνούσαν στα μέρη που ήταν λιγότερο βαθιά, ανακατεύοντας τα σπλάχνα του με τα πόδια τους. Για να πιούν νερό πήγαιναν στη κοντινή λίμνη, γιατί τα νερά του ποταμού ήταν σκοτεινά και δύσοσμα.
Αλλά μια μέρα ο Θεός Ίντρα, που όλα τα βλέπει, λυπήθηκε τον δαίμονα του ποταμού, γιατί χωρίς να είναι χαζός, ενεργούσε σαν τέτοιος, έτσι που ήταν παγιδευμένος, ναρκωμένος από την αδράνεια και το βόλεμα. Είχε συνηθίσει να πατούν το σώμα του, που ήταν υγρό και δύσοσμο και γλοιώδες σαν νεκρό φίδι. 
Με το πέρασμα του χρόνου, ο ποταμός είχε βολευτεί με τους εύκολους δρόμους και απόφευγε τις απότομες διαδρομές.
Είχε γίνει άσχημος, μουγγός και οι όμορφες νεράιδες και τα ξωτικά των ακτών δεν τον πλησίαζαν ούτε καν τις νύχτες με πανσέληνο, για να φτιάξουν τους μαγικούς καθρέφτες τους.
Ένας από τους υπηρέτες του Ιντρα στέγνωσε τη γη μπροστά του και την ανύψωσε με τέτοιο τρόπο που τον ανάγκασε να εκτραπεί.
Ο ποταμός στην αρχή φοβήθηκε, άρχισε ν' αναστενάζει, αλλά γρήγορα ανακάλυψε την ηδονή του να πηδάει πάνω από τους βράχους, και μ' ένα μουγκρητό άρχισε να ισοπεδώνει δέντρα και ν' ανοίγει δρόμους, πηδώντας πάνω από αβύσσους και ορμώντας ενάντια σε τρομερούς βράχους. 
Το νερό του έγινε καθαρό, αφού φιλτραριζόταν μέσα από την άμμο και τις πέτρες. Η κοίτη του έγινε πέτρινη και μερικές φορές μεταλλική και έλαμπαν οι φλέβες μέσα του. Από τα σπλάχνα του, που πρώτα ήταν σκοτεινά και κατηφή, γεννήθηκε ο άσπρος αφρός, γιατί η ασπράδα δεν εμφανίζεται, αν δεν υπάρχει μάχη, αν δεν υπάρχει εξαγνισμός.
Το ποτάμι γέμισε τότε με χρωματιστά ψάρια, απ' αυτά που ανεβαίνουν στα βουνά και οι καθαρές λιμνούλες που άφηνε στα πλάγια του, στολισμένες με τρομερούς βράχους, έγιναν η απόλαυση των Στοιχείων των νερών. Με την ιριδένια ανταύγεια των άστρων έκαναν οι Νύμφες τα μαγικά τους χτένια και έβγαλαν τους μαγικούς καθρέφτες από το βυθό των λιμνών.
Οι άνθρωποι δεν μπορούσαν πια να τον πατήσουν, αλλά ύψωσαν θριαμβευτικές αψίδες πάνω του, που τις ονόμασαν γέφυρες. Τα ζώα τον διέσχιζαν κολυμπώντας και ύστερα σχολίαζαν τη δύναμη του ποταμού. Στο τέλος όταν έφτασε στη θάλασσα, τον υποδέχτηκαν με χειροκροτήματα τα άλλα νερά, που αγκαλιαζόντουσαν με τα δικά του, φωνάζοντας από χαρά.

Και βλέποντας όλα αυτά και πολλά ακόμα, που δεν σας διηγούμαι, σκέφτομαι τους πολλούς ανθρώπους που δεν χρησιμοποιούν τις δυνατότητές τους, τις ευκαιρίες τους και εξακολουθούν να είναι αργοί ποταμοί και λασπώδεις, χωρίς ανδρεία και χωρίς δόξα.

η απόφαση


Εἶστε ὑπὲρ ἢ κατά;
Ἔστω ἀπαντεῖστε μ᾿ ἕνα ναὶ ἢ μ᾿ ἕνα ὄχι.
Τὸ ἔχετε τὸ πρόβλημα σκεφτεῖ
Πιστεύω ἀσφαλῶς πὼς σᾶς βασάνισε
Τὰ πάντα βασανίζουν στὴ ζωὴ
Παιδιὰ γυναῖκες ἔντομα
Βλαβερὰ φυτὰ χαμένες ὦρες
Δύσκολα πάθη χαλασμένα δόντια
Μέτρια φίλμς. Κι αὐτὸ σᾶς βασάνισε ἀσφαλῶς.
Μιλᾶτε ὑπεύθυνα λοιπόν. Ἔστω μὲ ναὶ ἢ ὄχι.
Σὲ σᾶς ἀνήκει ἡ ἀπόφαση.
Δὲ σᾶς ζητοῦμε πιὰ νὰ πάψετε
Τὶς ἀσχολίες σας νὰ διακόψετε τὴ ζωή σας
Τὶς προσφιλεῖς ἐφημερίδες σας· τὶς συζητήσεις
Στὸ κουρεῖο· τὶς Κυριακές σας στὰ γήπεδα.
Μιὰ λέξη μόνο. Ἐμπρὸς λοιπόν:
Εἶστε ὑπὲρ ἢ κατά;
Σκεφθεῖτε το καλά. Θὰ περιμένω.
Μανόλης Αναγνωστάκης

Γιατί "έφυγαν" Σαμαράς-Βενιζέλος; Τί άφησαν πίσω;

Οι υποχρεώσεις της Ελλάδας Ιούν.-Δεκ. 2015 (Διαδραστική σελίδα των FT)

Still due (Υπόλοιπο οφειλόμενο)
€18,668m
Repaid (Καταβληθέν)
Creditors (Πιστωτές)

JUN
30
1,544
JUL
10
2,000
JUL
13
452
JUL
17
1,000
JUL
20
2,096
JUL
20
1,361
JUL
20
25
AUG
7
1,000
AUG
20
3,020
AUG
20
168
SEP
4
301
SEP
4
1,400
SEP
14
339
SEP
16
565
SEP
21
339
OCT
9
1,400
OCT
13
452
DEC
7
301
DEC
16
565
DEC
21
339

Οι εταίροι μας (Γερμανία, Αυστρία) κλείνουν τις Τράπεζες στην Ελλάδα, αλλά επενδύουν στους BRICS

Ufa ready to host BRICS and SCO summits - republic's head to RT

Reuters / Ueslei MarcelinoPublished time: June 26, 2015 07:40

Russia’s Bashkortostan is ready to host the 7th BRICS summit and the Shanghai Cooperation Organization (SCO) summit in the capital Ufa, the republic's president Rustem Khamitov told RT. It’s hoped the events will bring the region to a new level, he said.

Ufa is expecting 10,000 visitors during the two summits in early July,said Khamitov at the St. Petersburg Economic Forum.
The region was ready for the summits about a month ago. A lack of modern hotels was our weak point, Khamitov said, adding that private investors managed to construct seven leading brand hotels, like Sheraton, Hilton and Holiday Inn during the last two years.
"The heads of states and provinces will arrive bringing with them about 10-20 representatives of small and medium enterprises each. We will introduce them to each other, formalize this platform, work out the plan and open new ground,"Khamitov said.
The BRICS and SCO summits will take place on July 8-10 in Ufa. Russia expects the BRICS summit to trigger off the $100 billion BRICS New Development Bank and a currency reserve pool worth another $100 billion, said President Vladimir Putin in May.

The member countries are also likely to discuss the IMF reform that should expand the decision-making abilities of developing countries, and the possibility of creating an independent BRICS rating agency. Russia assumed the BRICS rotating leadership in April 2015.
Khamitov says the BRICS and SCO summits will be a favorable environment for making new business deals and strengthening economic ties across the region. The republic of Bashkortostan represents certain interests among foreign entrepreneurs and attracts investment, Khamitov added.
"At present foreign investors participate in several big projects. These are investors from Austria, Germany and China," he said. "Chinese investors are involved in the construction of an iron and steel plant and of a heavy oilfield equipment manufacturing plant. This is very good. I’m hoping the amount of foreign investment will increase. Today this amount is relatively small – no more than 5-7%, but we are hoping to reach the level of 10-15%."
Chinese investors are particularly interested in the republic’s agricultural sector and are currently involved in joint projects to construct a sugar factory and a plant producing rapeseed oil, he said.
The member countries of BRICS and SCO are interested in the region’s industrial production as well.“For instance, India buys helicopter and aircraft engines from a plant in Ufa, and the Indian government plans to build and affiliated branch in its country,” Khamitov said.
Foreign trade with Bashkortostan is estimated at $15 billion, of which only one billion, or 7.5 percent, is with the SCO countries. The republic’s government wants to double this figure within 3 to 4 years, and it could be achieved through improving relations with BRICS and SCO economies, Khamitov concluded.

Τις δυσκολίες των βουνών τις ξεπεράσαμε

Τώρα μας περιμένουν

οι δυσκολίες των πεδιάδων.

Όταν ο ´´ελάσσων´´ κ. Γιουνκέρ ψεύδεται και ο λαός εκβιάζεται στα πεζοδρόμια των τραπεζών

Εν τω μεταξύ non paper από το Μέγαρο Μαξίμου εξηγεί τα σημεία στα οποία -σύμφωνα με τους συνεργάτες του πρωθυπουργού- ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλωντ Γιούνκερ δίνει λάθος πληροφορίες σχετικά με την ενημέρωση της ελληνικής κυβέρνησης στους πολίτες.
1. "Δεν υπάρχουν περικοπές συντάξεων" στην πρόταση των θεσμών, υποστηρίζει ο κ. Γιουνκέρ. Δήλωση που προκάλεσε την αντίδραση ακόμα και -του γνωστού για τις απόψεις του- Πήτερ Σπίγκελ: "Συγγνώμη, αυτό δεν είναι αλήθεια", έγραψε, ενώ σε ένα ακόμα tweet σημείωσε ότι "η πρόταση των πιστωτών προβλέπει το κόψιμο του ΕΚΑΣ ως τον Δεκέμβριο του 2019: Αυτό είναι περικοπή συντάξεων ανεξαρτήτως του τι λέει ο Γιουνκέρ".
Η πρόταση της Κομισιόν και βέβαια προβλέπει περικοπή συντάξεων. Πού αλλού οδηγούν άλλωστε τα μέτρα που προτείνουν; Αυτά είναι:
· α. "Σταδιακή εξάλειψη του ΕΚΑΣ για όλους τους συνταξιούχους έως τα τέλη Δεκεμβρίου 2019".
· β. Αύξηση των εισφορών υγείας "που πληρώνουν οι συνταξιούχοι σε 6% κατά μέσο όρο, και αυτό θα επεκταθεί στις επικουρικές συντάξεις".
· γ. "Όλα τα επικουρικά ταμεία θα χρηματοδοτούνται μόνο εξ ιδίων πόρων", εφαρμογή δηλαδή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος, που ουσιαστικά θα εξαφανίσει τις επικουρικές συντάξεις. ("από την 1η Ιανουαρίου 2015, όλα τα επικουρικά ταμεία θα χρηματοδοτούνται μόνο εξ ιδίων πόρων")
· δ. "Ένα πρώτο πακέτο μέτρων θα υιοθετηθεί αμέσως, στοχεύοντας στο 1% του ΑΕΠ από την επιπλέον ετήσια εξοικονόμηση από το 2016". Τι σημαίνει 1% στο ΑΕΠ; Περισσότερα από 1,8 δισ. ευρώ το 2016 θα περικοπούν από συντάξεις και ασφαλιστικό σύστημα, προκειμένου να πάνε στην εξυπηρέτηση του χρέους.
· ε. Ακόμα, η πρόταση των θεσμών προβλέπει "να υπάρξει ένας πιο στενός σύνδεσμος ανάμεσα στις εισφορές και τις παροχές", (χωρίς κρατική ενίσχυση) ,δηλαδή και άλλες μειώσεις συντάξεων.
· στ. Τέλος, οι θεσμοί ζητούν "να καταργηθούν όλες οι εισφορές υπέρ τρίτων που χρηματοδοτούν τα ασφαλιστικά ταμεία", που συνεπάγεται μείωση των εσόδων των ταμείων πάνω από 700 εκ. ευρώ ετησίως.
ΚΑΙ:
("παρέχουν στα άτομα που συνταξιοδοτούνται μετά τις 30 Ιουνίου 2015 μόνο τη βασική, εγγυημένη, αναλογική και στη βάση ελέγχου των πόρων σύνταξη, μετά τη συμπλήρωση του νομίμου ορίου συνταξιοδότησης, που σήμερα είναι στα 67 έτη")
2. Οι θεσμοί, είπε ο κ. Γιουνκέρ, "επιμένουν σε κοινωνικά δίκαια μέτρα". Ποια είναι αυτά τα… κοινωνικά μέτρα:
- Την κατάργηση των επιδοτήσεων για το πετρέλαιο θέρμανσης.
- Την κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης των αγροτών.
- Τη μείωση του ποσού των 1.500 ευρώ και την κατάργηση του ανώτατου ορίου 25% στις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών για χρέη στην εφορία.
- Την αύξηση του επιτοκίου που εφαρμόζεται στο πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών.
3. Ως προς τον ΦΠΑ οι θεσμοί επιμένουν για:
· 23% σε εστίαση και ξενοδοχεία [υποχώρησαν ως προς τα ξενοδοχεία στο 13% μετά από συνεχείς πιέσεις]
· 13% μόνο για τα πολύ βασικά τρόφιμα, την ενέργεια και το νερό
· Κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ σε όλα τα νησιά
4. Ποτέ δεν δόθηκε/δεν υπήρξε τελεσίγραφο. Και όμως, ο πρόεδρος του Eurogroup κ. Γερούν 
Ντάισελμπλουμ στις δηλώσεις του σαφέστατα είπε ότι εκπνέει η προθεσμία για την Αθήνα.
5. Να σημειωθεί τέλος ότι αυτή καθ’ αυτή η συμφωνία δεν λύνει κανένα πρόβλημα. Κάθε μήνα θα υπάρχει αξιολόγηση, ενώ σε πέντε μήνες όλα θα ξαναρχίσουν από την αρχή! Καμιά προοπτική, λοιπόν, δεν διαφαίνεται αν υπάρξει αυτή η συμφωνία, που "ξεχνά" ότι υπάρχει και ένα τεράστιο χρέος προς ρύθμιση. Θα είναι ένα συμβόλαιο μόνιμης και "νόμιμης" ομηρίας της χώρας.